Új rohamra indul a Renault Clio

Nagy Károly
2001. 06. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három év és 1,9 millió eladott példány után a Renault teljesen átdolgozta a Clio második generációját. Egy ennyire sikeres modellhez többnyire igen óvatosan szokás hozzányúlni; ennek ellenére a június 9-én debütált újdonság alkatrészeinek több mint a fele új.Joggal kérdezhetnénk, hogy ha egy autóból három év alatt majdnem kétmillió kel el, akkor miért kell rajta mélyreható változtatásokat végrehajtani? A gyár szerint azért, mert a Renault-nál pontosan tudják, hogy a Clio már túljutott népszerűsége csúcsán, s az eladási görbék romló tendenciákra figyelmeztetnek, így inkább elébe mennek a bajnak, s a frissítésekkel újra vonzóbbá, kelendőbbé teszik kiskocsijukat.A Renault nem csak állítja, hogy a kocsi új – a menetpróba is bizonyította, hogy valóban az. Nem egyszerűen arról van tehát szó, hogy kicserélték az első fényszórókat, egy-két tételt fölírtak a szérialistára, valamint felvettek három új színt a fényezőműhely repertoárjába, hanem alaposan átdolgozták az autó mechanikáját, új motorokat mutattak be, és nagymértékben javítottak a kocsi aktív és passzív biztonságán.A látható változások ebben az esetben valóban kevésbé fontosak, bár abból a szempontból mégis számítanak, hogy a Clio így már illeszkedik a Renault új arculatába, s markánsabb a megjelenése. Ötletes megoldás, hogy a hátsó nagy embléma közepét megnyomva nyitható fel a csomagtartó ajtaja. Az utastérben új színek, igényesebb műanyagok láthatók, a műszerfalat pedig teljesen áttervezték. Ennek köszönhetően a Clio sokkal felnőttesebb, komolyabb kocsi benyomását kelti, hiszen a műszerfal és a kezelőszervek kialakítása kissé emlékeztet a Lagunáéra, illetve az idén ősszel debütáló luxuslimuzinéra, a Vel Satis-éra.Bevezették az elektromos szervokormányt is – s ezzel máris azoknál a műszaki módosításoknál tartunk, amelyek révén a Clio valóban új modellnek tekinthető. Az új szervokormány erénye, hogy kanyarból kihajtva fürgén visszatér középállásba, az útról kellő visszajelzéseket ad, azaz nem is érezni a különbséget az eddig precízebbnek tartott hagyományos, hidraulikus rendszerhez képest. Nagy előnye pedig az, hogy takarékoskodik az üzemanyaggal, hiszen csak akkor fogyaszt áramot, ha a volánt valóban forgatjuk – a Renault szerint a megtakarítás száz kilométerenként 0,2 liter.Az új, hipermodern dízelmotor érkezése is azoknak jó hír, akik gazdaságosan szeretnek autózni. Az 1,5 dci jelzésű motor 65 lóerős, azaz nem kifejezetten izmos darab. De mivel a Clio sem nehéz, a dinamizmus megfelelő, a zajszint meglepően kicsi, a fogyasztás pedig csupán 4,3 liter száz kilométerre. Ősszel érkezik e motor erősebb változata, amely fogyasztásban (4,2 l/100 km) és károsanyag-kibocsátásában is jobb a 65 lóerős motornál, ám teljesítménye 80 lóerő, s nyomatéka is nagyobb.Az 1,2 literes, 60 lóerős benzines maradt a kínálat legszerényebb tagja, ennél 80 ezer forinttal kérnek többek a tizenhat szelepes változatért (75 lóerő), amely akár már vezetési élményt is nyújt. Az 1.4-es (98 LE) és 1.6-os (110 LE) benzinesek fürge, sportos kocsivá avatják a Cliót, előbbihez automatikus váltó is rendelhető. Az igazán sportos vevők a kétliteres Clio Sportot keresik majd, amely 5,2 millióba kerül.Ám már ennek az összegnek alig több mint a feléért is nagyszerű kisautót vehet az ember, hiszen a Clio alapváltozatában – amely háromajtós karosszériával és 60 lóerős motorral 2,44 millióba kerül – is széria a négy légzsák, a blokkolásgátló, a fékasszisztens, az öt fejtámla és biztonsági öv, illetve az ISOFIX-gyerekülés-rögzítés, valamint a szervokormány, a távirányítós központi zár és a színezett lökhárítók.A Cliónak tehát a fele más, de úgy tűnik, a franciák az eddig rosszabbik felet cserélték le.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.