Útösszeköttetés

Halász Miklós
2001. 06. 13. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Először a hetvenes években kaptak ígéretet a városok a közlekedési tárcától, hogy Szeged és Hódmezővásárhely között négysávos utat építenek. Akkor pénz hiányában elmaradt a beruházás, de a hódmezővásárhelyi önkormányzat főmérnöke, Csáki Imre arról tájékoztatott, hogy ősszel hozzákezdenek a kivitelezéshez. Valójában az algyői híd és Vásárhely között alig tíz kilométernyi utat kell négysávosra bővíteni, de ez a munka hatmilliárd forintba kerül, és ezt teljes egészében a kormány finanszírozza. A négysávosra bővülő közlekedési folyosó a nemzetközi 47-es út fontos és kritikus része. Ott az elmúlt öt évben nyolcvan halálos közlekedési baleset történt, és naponta tízezer jármű közlekedik. Csáki Imre megítélése szerint jól haladnak az előkészítéssel, az Uvaterv elkészítette a tervet. Az út melletti hobbikertek kisajátítása nem okozott társadalmi feszültséget, senki sem pereskedik. A lakosság megértette, ha valamilyen oknál fogva elhúzódik az előkészítés, fennáll a veszélye annak, hogy a beruházás nem készül el 2002 végére. A sávosítással egy időben a már meglévő Hódmezővásárhely–Kopáncs közötti kerékpárutat elvezetik az algyői hídig. Gazdasági fellendülést is várnak az útépítéstől: gyorsabbá válik az áruforgalom a két megyei jogú város között.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.