Hatvan az első olyan terület a keleti országrészben, amely fellendülését, és csaknem ezer új munkalehetőséget az M3-as autópálya gazdaságélénkítő hatásának köszönheti.Az APEH legfrissebb elemzéséből egyértelműen kiderül, hogy Heves értékesítésének egyötödét immár Hatvan „adja”; itt termelik a megyei export egyharmadát, ugyanakkor a behozatal mindöszsze 15 százalékra rúg. Az elmúlt egy-két év leforgása alatt a Zagyva-parti városban gyártócsarnokot létesített a Bosch, a Dai Dong, a Leonische Drahtwarke és az Eastern Asia Industries. Nem csoda, hogy Székesfehérvár után a „második magyar szíliciumvölgyként” emlegetik Hatvant. Egy KSH-tanulmány szerint gazdaságának erősödésére számíthat a sztráda következő két nagyobb városa, Gyöngyös és Füzesabony is, de az M3-as továbbépítésével remény mutatkozik a borsodi települések fellendülésére is. Ez az anyag megállapítja azt is, hogy a Heves megyei működő tőke több mint héttizede az autópálya közelségében található, az egy vállalkozásra jutó jegyzett tőke a megyei átlag kétszerese.Ugyancsak a sztrádakivitelezéssel kapcsolatos, hogy a folyamatban lévő építkezések során mindvégig előnyt élveznek a magyar tulajdonú kis- és közepes hazai vállalkozások, amelyek főként beszállítói láncok tagjaiként vesznek részt a munkálatokban. Hozzávetőlegesen 450 hazai vállalkozás kapcsolódhatott be az M3-as Füzesabonytól Polgárig tartó szakaszának építkezési munkálataiba.Továbbiak a 13. oldalon.
Az M5-ösön ma többször is megállítják a forgalmat, már több kilométeres a torlódás
