BKV: a vártnál nagyobb hiány

Egyetértett viszont abban az ÁSZ és a BKV, hogy a nagyvárosi tömegközlekedés gondjait az okozza, hogy a bevételek nem fedezik a kiadásokat. Mint ismert, az ÁSZ a tömegközlekedés vizsgálatáról szóló jelentésében normatív állami finanszírozást javasolt.

Gidró Kriszta
2001. 08. 05. 9:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyetértett viszont abban az ÁSZ és a BKV, hogy a nagyvárosi tömegközlekedés gondjait az okozza, hogy a bevételek nem fedezik a kiadásokat. Mint ismert, az ÁSZ a tömegközlekedés vizsgálatáról szóló jelentésében normatív állami finanszírozást javasolt.

Aba Botond ezzel egyetértve kijelentette: ha a kormány beleszól a BKV-jegyek árába, és ő szabja meg az állami árkiegészítés mértékét, valamint véleményezi a társaság üzleti tervét, akkor nem bújhat ki a finanszírozás alól sem. A vezérigazgató megjegyezte: a jelenlegi finanszírozás állandósulása mellett a szolgáltatás színvonalának jelentős mértékű romlására lehet számítani.

A BKV első féléves gazdálkodásáról szólva Aba Botond kijelentette: a tervezett 3,5 milliárd forint helyett 2,4 milliárd forint veszteséggel zártak. Álláspontja szerint azonban ez csak arra elegendő, hogy a tervezett hitelfelvételt három hónappal elodázhatják.

A pesthidegkúti mozgássérült- lakótelep tömegközlekedési helyzetéről szólva Aba Botond elmondta: azért nem indították be a menetrend szerinti járatot, mert a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztálya úgy vélekedett, hogy arra az útra nem hajthat be a busz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.