Kedvelt az internet hazánkban

A magyarországi internethasználat intenzitása vetekszik a nyugat-európaival, ugyanis a felhasználók többsége átlagosan minden második nap csatlakozik a világhálóra, s az egy alkalomra jutó átlagos internetezési idő eléri a 31 percet – áll a MASMI Hungary Piackutató Intézet lapunkhoz eljuttatott vizsgálati eredményében. A vizsgálat során, amelybe már Magyarország is bekapcsolódott, 30 országban 400 ezer válaszadót regisztráltak.

Munkatársunktól
2001. 08. 03. 10:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyarországi internethasználat intenzitása vetekszik a nyugat-európaival, ugyanis a felhasználók többsége átlagosan minden második nap csatlakozik a világhálóra, s az egy alkalomra jutó átlagos internetezési idő eléri a 31 percet – áll a MASMI Hungary Piackutató Intézet lapunkhoz eljuttatott vizsgálati eredményében. A vizsgálat során, amelybe már Magyarország is bekapcsolódott, 30 országban 400 ezer válaszadót regisztráltak. A cél az internethasználati jellemzők, a látogatói szokások és attitűd felmérése volt. Magyarország a MASMI Hungary Piackutató Intézet és a holland Pro Active International együttműködése révén kapcsolódik az Internet Monitor névre hallgató kutatássorozatba.

A kutatás megállapította, hogy hazánkban az internetet leginkább levelezésre használják az emberek. A magáncélú internetezők kétharmada híreket is olvas a világhálón, és csaknem ugyanennyien jelölték meg a csatlakozás céljaként a véletlen böngészést is. Az internetezők jelentős része szórakozásra és szoftverletöltésre, egyötödük pedig álláskeresésre használja a világhálót. A csatlakozás helyéül a magyar internetezők közel kétharmada lakóhelyét jelölte meg, de ezzel párhuzamosan a munkahelyi webhasználat is megközelíti az 50 százalékot. Az internetezők egyötöde ISDN-vonalon csatlakozik a hálóra, 12 százalékuk pedig kábelen keresztül. A magyarországi internetezők a nyugat-európai átlagnál nagyobb mértékben reagálnak az online hirdetésekre. A magyarországi internetezők 54 százaléka küldött már e-mailt, illetve 43 százalékuk kattintott közvetlenül hirdetésre. E kérdéskörökben az európai átlag 30 százalék alatt van. A magyarországi internetezők 31 százaléka vásárolt már a hálón keresztül, és 10 százalékuknál ez már rendszeresnek tekinthető. A legkedveltebb árucikkek a könyvek, ezt követik a CD-k és a DVD-k. A legfiatalabb korosztályban a könyvvásárlást megelőzi a szoftvervásárlás, míg a nőknél a szépségápolási termékek szerepelnek az élbolyban. A magyar internetezők leggyakrabban postai utánvéttel vásárolnak a világhálón. A magyarországi internetezők kétharmadának nincsenek nehézségei az angol nyelvű weblapok böngészésekor, 40 százalékuk pedig német nyelvű site-okat is felkeres.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.