Politikai ellenfelük sikeréből igyekeznek tanulni a német kereszténydemokraták. A szociáldemokraták az 1998-as választás korteshadjárata során első ízben vették igénybe a modern médiatársadalom reklámtaktikáját, és jutottak vele sikeresen célba. Laurenz Meyer pártfőtitkár bejelentette, hogy a CDU a világ legnagyobb reklámirodáját bízta meg a pártprogram népszerűsítésével. A konzervatívok is szakítottak tehát azzal a hagyományos meggyőződéssel, hogy elvetendő és rossz hírű megoldás a kortesháborút mosószerekre emlékeztető jelszavakkal megvívni.Az SPD sikert eredményező kampánya azonban más belátásra késztette őket: a világ több mint száz országában képviselt és évi huszonhárommilliárd dolláros forgalmat lebonyolító amerikai reklámügynökség, a McCann-Erickson kapott megbízást, hogy 2002 őszéig a gazdasági szektorban szerzett tapasztalatait átültesse a politikába, és győzelemhez segítse a CDU-t. A kereszténydemokraták e lépéssel beálltak abba sorba, ahol eddig olyan világvállalatok nevével találkozhattunk, mint a Lufthansa, az Opel autógyár vagy a Coca-Cola. Ezen vállalkozások illusztris társaságában nem okozott meglepetést Laurenz Meyer kijelentése, miszerint „a kortesidőszakban vezető szerep jut majd a gazdaságpolitikai témáknak, tekintettel a jelenlegi SPD/Zöldek kormány cselekvőképtelenségére”. Az amerikai reklámiroda képviselője pedig megállapította: „Valóban arról van szó, hogy a pártokat mint árucikkeket kell felkínálni. A CDU-ra vonatkoztatva ez azt jelenti, hogy a választópolgárok számára mint szavahihető, friss és a győzelem tudatában fellépő pártot kell reklámozni. A választási kampány ma más, mint tíz esztendővel ezelőtt.”Az amerikai ügynökség nem csinál titkot abból: esélyesnek tartja a német kereszténydemokratákat, hogy visszaszerezzék a kormányfelelősséget. E meggyőződés kifejezésre jut az amerikai cég és a CDU között létrejött szerződésben is, a kialkudott – és természetesen titokban tartott – honorárium huszonöt százalékát csak a sikeres végeredmény esetén fizetik ki. A CDU és a CSU a legerősebb frakcióként akar jövőre bejutni a parlamentbe, s ez lenne az első lépés a Gerhard Schröder vezette kormány leváltása felé. E cél érdekében igyekeznek a McCann-Erickson specialistái az elkövetkező tizennégy hónapban a választópolgárokkal megértetni, hogy a párt a felkínált „áruval” éppen olyan megbízható minőségről gondoskodik, mint például a Coca-Cola.
A kutyák intelligensebbek, mint gondoltuk
