Nincs erkölcsi alapja bírálni a diákhitelt az MSZP-nek, hiszen a párt kormányzása idején a tandíj bevezetésével jelentősen csökkentette a felsőoktatáshoz való hozzáférés lehetőségét – hangzott el a Fidesz tegnapi elnökségi ülését követően. Rogán Antal alelnök szerint a diákok olcsón és könnyen hozzáférhetnek a hitelhez.
Korszakalkotó lépésnek nevezte a diákhitel bevezetését Rogán Antal, a Fidesz alelnöke a párt tegnapi elnökségi ülését követően. Hangsúlyozta, hogy most először válik mindenki számára hozzáférhetővé egy olcsó, hosszú futamidejű, arányos törlesztési részletekkel rendelkező hitel. A diákhitel kamata a 2001–2002-es tanévben 14,8 százalékos lesz, amely – Rogán Antal megfogalmazása szerint – jóval kisebb, mint más, fedezet nélküli piaci hitel hiteldíjmutatója. Ezen hitelek kamata legalább harminc százalék, és a futamidő is legfeljebb csak egy év – tette hozzá. Emlékeztetett rá, hogy a diákhitel futmideje akár 15-20 év is lehet, hiszen a törlesztőrészlet a hitelfelvevő mindenkori jövedelmének hat százaléka.
Tóbiás Józsefnek, az MSZP elnökségi tagjának azon kritikájára reagálva, hogy a diákhitel kamata nem kedvezményes, így a kabinet ismét becsapta a diákokat, Rogán Antal úgy fogalmazott: az MSZP-nek nincs erkölcsi alapja bírálni a hitelkonstrukciót, hiszen a szocialisták – kormányzásuk idején – a tandíj bevezetésével jelentősen csökkentették a felsőoktatáshoz való hozzáférés lehetőségét. A tandíj kompenzálására bevezetett hitelkonstrukció pedig saját magát minősíti azzal, hogy mindössze tíz diák tudta felvenni – tette hozzá. Rámutatott arra is: a jelenlegi kormány a tandíj eltörlésével, az ösztöndíjrendszer reformjával és a diákhitellel megteremtette annak lehetőségét, hogy minden tanulni vágyó fiatal megtehesse ezt.
A Fidesz elnöksége tegnapi ülésén áttekintette az autópálya-építési programot is. A tanácskozást követően elhangzott: Magyarországon jelenleg összesen kétszáz kilométeres szakaszon folyik autópálya-építés, és a korábbi gyakorlattal ellentétben olcsóbban, hazai vállalkozások bevonásával épülnek az autópályák. Ennek alátámasztására elmondta, hogy az M5-ös koncessziós autópálya éves használati díja – a legnagyobb igénybe vehető kedvezmények mellett – 844 ezer forint, míg az M3-as, illetve M1-es autópályákon a matricás rendszernek köszönhetően 23 300 forint az éves díj.
Rogán Antal szólt arról is: a Fidesz elnöksége örömmel fogadta Orbán Viktor miniszterelnök azon szándéknyilatkozatát, hogy a magyar és a román állam közös beruházásában valósuljon meg a magyar államhatárt Bukaresttel öszszekötő, Észak-Erdélyen átvezető autópálya. Kozma Péter, a Fidesz Szabolcs megyei elnöke ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy a térség országgyűlési képviselői, valamint romániai szenátorok a közelmúltban Nagyváradon egyhangúlag olyan nyilatkozatot fogadtak el, amelyben az észak-erdélyi autópálya szükségességére mutatnak rá
Buszméretű drónok: Észak-Korea erődemonstrációt tartott + fotó
