Fispán Géza debreceni rádióhallgató levelet írt nemrégiben a Magyar Rádió elnökének: „Felháborítónak tartom a műsor – a Vasárnapi Újság – heti rendszerességgel uszító, antiszemita, rasszista irányvonalát. Kérem, szíveskedjen közbenjárni, hogy a műsor változtasson eme hangvételén.”
Fispán rádióhallgató konkrétan Döbrentei Kornél jegyzetét tartja felháborítónak, aki egyebek közt ezt írta-mondta: „Ez egyszer merészebb vagyok, merészelek az lenni azoknál, akik a Tégy a gyűlölet ellen címszóval állandóan gyűlölködnek, és a másság nevében hetedíziglen kiirtanák azokat, akik véletlenül mások. Mondjuk, magyarok.”
Ne ragadjunk le Fispán Gézánál, a történetben nem ő a lényeg, hanem az a közlemény, amelyet az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) panaszbizottságának eljáró tanácsa adott ki a Fispán-panasz kapcsán. Figyeljünk erősen! Miközben a testület megállapítja, hogy a műsorszolgáltató – konkrétabban Döbrentei Kornél – nem sértette meg a rádiózásról és televíziózásról szóló, törvénybe foglalt kötelezettségeit, azonközben – mintegy ajánlásként – azt javasolja a Vasárnapi Újság szerkesztőségének, hogy a jövőben tartózkodjon olyan műsorok sugárzásától, amelyek a társadalom egy csoportjában vagy az egyénekben ellenérzéseket váltanak ki.
Érdekes ajánlás. Olyan műsorokat, riportokat, miegyebeket kell készíteni ezentúl, amelyek nem váltanak ki ellenérzéseket egyénekben, csoportokban. Ha például bűnügyi tudósítás készül a notórius fejszés gyilkosról vagy a bankrabló brigádról, akkor azt semmiképpen se tegyük adásba, ugyanis az anyag valószínűleg ellenérzéseket vált majd ki a fejszés kolléga részéről, meg a bankrabló csapat sem biztos, hogy örülne neki.
Mondom, nem a háborgó Fispán Géza itt a lényeg, de még csak Döbrentei jegyzete sem, hanem az ORTT-bizottság ajánlása: olyan műsor készüljön, amely senkiben sem vált ki ellenérzéseket.
Jobb megoldást nem tudok, talán be kéne fejezni gyilkolást, bankrablást, gyűlölködést, akkor biztosan gerleburukkolásról, fűzfarügyezésről szólnának a cikkek, hírek.
Ezek most a legnépszerűbb nem nullkilométeres, de újszerű autók
