Értékelőakció kezdődik az iskolákban

Az oktatási miniszter a 2001–2002. tanévben a közoktatásban részt vevő összes, 1., 5. és 9. évfolyamra járó diák alapkészségekre és kompetenciákra vonatkozó kötelező felmérését rendelte el. A minisztérium fő célja, hogy az iskolákban elterjedjenek a korszerű mérési-értékelési módszerek – hangzott el a szaktárca tegnapi sajtótájékoztatóján.

Hanczár János
2001. 09. 13. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Környei László tegnap kijelentette: a minisztérium legfontosabb célja, hogy a hazai oktatási intézményekben minél inkább teret hódítson a pedagógiai szakmai mérés-értékelés, ismertté váljanak és elterjedjenek annak módszerei és eszközei, emellett érzékelhetőek legyenek várható előnyei. A kerettantervekkel összehangolva a rövidesen bevezetendő mérési-értékelési rendszer azt a hiányt kívánja pótolni, amely az 1986-ban megszűnt szakfelügyeleti rendszer után maradt a közoktatásban – tette hozzá az Oktatási Minisztérium helyettes államtitkára, aki neveléstörténeti jelentőségű eseménynek nevezte a felmérések elindítását. A szaktárca a program koordinálására az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgabizottságot kérte fel, amely együttműködik a Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézménnyel. Első lépésként október 20-án száz oktatási koordinátort képeznek ki a mérés lebonyolítására, akik a következő napokban továbbadják a módszereket a magyarországi 4700 általános- és középiskola egy-egy pedagógusának. November 9-én az 5. és 9. évfolyamra járó tanulók vesznek részt két, egyenként 60 percig tartó felmérésben. Ezeken alapkészségekre és kompetenciákra vonatkozó teszteket töltenek ki, amelyek a matematika és az anyanyelv témaköreihez kapcsolódnak. Az első osztályosok jövő áprilisban kerülnek sorra. Ekkorra várhatók az előző felmérések országos eredményei is, amelyek lehetővé teszik az egyes intézmények tanulóteljesítményeinek elemzését és a központi adatokkal való összehasonlítását. Környei László hozzátette: maga a felmérés 250 millió forintba kerül, az abban részt vevő tanárok díjazására száz-milliót különítettek el.

A Széchenyi-tervben a kutatás-fejlesztés az egyik fő prioritás – jelentette ki Szabó Gábor, az Oktatási Minisztérium kutatás-fejlesztési helyettes államtitkára tegnap, A magyar kutatás-fejlesztési stratégiák című előadáson, a CERN (Európai Részecskefizikai Kutató Szervezet) konferenciáján. Rámutatott: fontos új elem a magyar pályázati rendszerben az ipar és a kutatóbázisok együttműködésének serkentése, amely egyébként világszerte problémát jelent. Hozzátette: a nemzeti kutatási és fejlesztési programok az ország számára egy olyan tudományos vállakozást jelentenek, amelyektől nagy eredményeket várnak. (O. E.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.