Preferált laptopmárkák

–
2001. 09. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tíz fő feletti vállalatok több mint kétharmadának nincs hordozható számítógépe (hetven százalék), közel egyötödének egy-két darab (tizenkilenc százalék), egytizedének pedig három vagy ennél több hordozható számítógépe volt (tizenegy százalék) idén az első félév végén. A cégeknél mintegy 41,5 ezer hordozható számítógép található, amelyből minden harmadikat a nagyvállalati szegmensben használnak (harminchét százalék, mintegy tizenötezer darab). A kéziszámítógépek elterjedtsége még ennél is alacsonyabb, mivel a nagyvállalatok közül is csak minden ötödiknél (huszonkét százalék), illetve minden tizedik középvállalatnál (tíz százalék) találhatunk palmtop, PDA kategóriájú eszközöket, míg a kisvállalatoknál csak elvétve fordulnak elő (nyolc százalék). A több mint tizenkétezer kéziszámítógép közül a nagyvállalatoknál közel 3500, a középvállalatoknál 3400, a kisvállalatoknál 5500 darab található.
Vásárolni tervezett hordozható számítógép (notebook, laptop) márkák
1 IBM
2 Compaq
3 Toshiba
4 Portocom
5 Dell
6 HP
Preferált hordozható számítógépmárkák sorrendje
(a 2001 második félévében hordozható számítógép vásárlását tervező közép- és nagyvállalatoknál).
Forrás: Bell Research & Think Consulting
– Magyar infokommunikációs jelentés 2001/1
A vállalatok második félévre vonatkozó beszerzési tervei szerint körülbelül 12 ezerrel bővül a mobil számítógépek száma, megközelítve év végére a 66 ezres mennyiséget (8600 darab hordozható számítógép és 3300 darab kéziszámítógép vásárlását tervezik a cégek.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.