Összesen 4100 iskola 9500 osztályára terjed ki a Kiss Árpád Országos Közoktatási Szolgáltató Intézet által szervezett holnapi vizsgálat. Célja, hogy az iskolák megmérhessék, hol tartanak, mire képesek az olvasás-szövegértés terén és a matematikai eszköztudásban – közölte a szaktárca vezetője. Kifejtette: az országos mintában egy-egy iskola és a tanulók adatai nem jelennek meg, ezért az a különböző iskola- és településtípusok, valamint a régiók teljesítményének az összehasonlítására alkalmas. Az is lehetővé válik, hogy az intézmények a saját számukra is elkészítsék, majd az országos adatokkal összevessék. Pálinkás József hozzátette: a pedagógusokat már felkészítették a felmérések elvégzésére, az iskolák pedig tegnapig megkapták a mérőlapokat, amelyeket a vizsgálat után a kapott javítókulcsok alapján helyben feldolgoznak. Ezután az intézmények a szaktárca által adott sorszámok alapján évfolyamonként és képzési típusonként 20-20 tanuló adatlapját küldik vissza központi feldolgozásra, amelyekből elkészülhet az országos adatbázis. Az intézmények várhatóan jövő márciusban kapják meg az elemzési útmutatót, így lehetővé válik a saját iskolai mintájukból összeállított adatoknak az országos standarddal való összehasonlítása. A felmérés összesen 350 millió forintba kerül, ebből 100 milliót szánnak a pedagógusok javadalmazására. Az oktatási miniszter kiemelte: a program eredményeként a közoktatási intézmények olyan mérőeszközök és mérési-értékelési eljárásrend birtokába jutnak, amelyet a későbbiekben önállóan is használhatnak. A felmérés a következő években folytatódik, s ez lehetőséget nyújt majd az úgynevezett „hozzáadott pedagógiai érték” kimutatására.
Mutatjuk, hogy lehet még kedvezőbb az Otthon start hitel
