Az előretolt repülésirányító feladatot (FAC) betöltő katonák mindenre kiterjedő kommunikációs berendezésekkel (hagyományos és kódolt adású rádiók, műholdas telefon) vannak felszerelve, és többen közülük beszélik a helyi nyelvet. A célmeghatározáshoz műholdas navigációs berendezést (GPS), lézeres célmegjelölőt és videokamerákat használnak. Ezek adatait továbbítják közvetlenül a körzetben repülő harci gépek fedélzetére vagy az irányítást végző AWACS-, illetve JSTARS-gép fedélzetére, melyen egy döntéshozatali joggal felruházott, háromcsillagos amerikai tábornok foglal helyet.
A gyakorlat bizonyítja, hogy a terepen lévő katonák sokkal jobban le tudják írni a célpontokat, és könyebben rá tudják azokra vezetni a csapásmérőket, mint a legkorszerűbb felderítő gépek vagy a levegőben, vadászgépekkel repülő repülésirányítók. Ez utóbbiak Afganisztán fölött a repülőgép-hordozókról induló F–14-esek hátsó ülésén foglalnak helyet, és minden bizonnyal szorosan együttműködnek az Északi Szövetség vendégszeretetét élvező speciális katonákkal.
Hazugságspirál került a Tisza Párt
