Szekszárd: stabil hídalap

Putsay Gábor
2001. 11. 07. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az épülő szekszárdi Duna-híd Bács-Kiskun megyei oldalán jelenleg a pilléreket építik, a mederben pedig az alapozási munkálatokat, azaz a cölöpözést végzik a kivitelezők. A Tolna megyei ártéren folyamatosak a mély-, illetve töltésalapozási munkálatok. Idén a kivitelezők szeretnék befejezni az alapozást, a Bács megyei oldalon pedig a tartópillérek is elkészülnek. A 2003. június 30-ig ütemezett építési munkák 26 százalékával készülnének el ebben az évben a kivitelezők – nyilatkozta lapunknak Németh Imre, a Mahíd 2000 Rt. vezérigazgatója. Mint ismert, a Nemzeti Autópálya Rt. megbízásából az M3-as Tisza-hidat, illetve az M9-es autóút részét képező szekszárdi Duna-hidat a Vegyépszer Rt. és a Ganz Acélszerkezet Rt. alkotta Magyar Hídépítő konzorcium végzi. Az alépítményi munkálatokért a Vegyépszer 100 százalékos tulajdonában lévő Mahíd 2000 Rt., míg az acélszerkezetekért a Ganz a felelős. A tízmilliárd forintos szekszárdi beruházás harminc százalékát végzi a Mahíd – közölte a vezérigazgató.
A 917 méter hosszú, 14 méter széles dunai átkelőn kétsávos autóút halad majd, ehhez a mederben négy, míg az ártéren nyolc pillért kell elhelyezni, ezek alapját pedig a 24-26 méter hosszú vasbeton cölöpök képezik. A tizenkét műtárgy alapozási munkálatait év végéig befejezik, sőt a Bács megyei oldalon három tartópillér is elkészül. Jövő tavasszal pedig ezen a partszakaszon a vasbeton pályalemezek szerelését kezdik el.
Az M3-as és M7-es autópályán az eredeti terveknek megfelelően haladnak az útépítők, az útszakaszokat határidő szerint és az elvárt minőségben adják át a forgalomnak – közölte lapunk kérdésére Turgyán Tamás szóvivő. Az M7-es autópálya esetében a konzorcium 2002. április 30-ra vállalta a Budapest–Zamárdi közötti autópálya felújítását, ezt pedig teljesítik. A projekt részeként november 30-án nyitják meg a forgalom előtt Budaörs–Balatonaliga között a 73 kilométer hosszú, teljesen felújított jobb pályaszakaszt. Az M3-ason is tervszerű a beruházás, a főpályán a földmunkákat befejezték, folyamatos az aszfaltozás, a Tisza-híd első elemét november 20-án helyezik el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.