Kaltenbach az ügyre reagálva több kérdést is feltett levelében az érintetteknek. Arra is választ vár, hogy milyennek értékelik a község vezetői az általános iskola tantestületének munkáját.
– Iskolánk pedagógiai programja és tantestületünk munkája mindennek ellenére megállja a helyét – jelentette ki Erdélyi István verpeléti polgármester. Mint mondta: az említett ötödik osztályos gyermekek képességeik szerint lettek kettéosztva. A jobb képességű gyermekek gyorsabban haladhatnak a tananyaggal, míg a kevésbé jól teljesítő tanulók más iramban ugyan, ám ugyanazt a tananyagot sikeresen elsajátíthatják. – Egyébként az A osztályban, a jobb képességűek között vannak roma tanulók is, míg a B osztályba, a gyengébb képességűek közé bekerült három nem roma gyermek is, igaz, őket át is vitték más iskolába – közölte a polgármester. Hozzátette: több éve foglalkoztatja a testületet az iskolából való elvándorlás problémája, ezért még a tanév kezdetén kérdőíveket küldtek szét a községben, hogy megtudják a tanulók elvitelének okát. A kérdőíveket – 480 darabot – a tanköteles gyermekek szülei kapták kézhez. – Az értékelésre a testület egy bizottságot alakított, amelynek tagja volt többek között a szülői munkaközösség vezetője és a cigány kisebbségi önkormányzat elnöke is – közölte Erdélyi. A válaszokból kiderült: a gyermekek elvitelének fő oka a roma tanulók viselkedése, fegyelmezetlensége, tanulmányi nehézsége, ugyanis ezek a tényezők kedvezőtlenül befolyásolják a nem roma tanulók előmenetelét. – Amennyiben az ombudsmani vizsgálatnak nem lesz semmi eredménye, úgy kész vagyok beperelni az önkormányzat vezetését – fogalmazott Lólé Mihály.
Robbie Keane: Ha ez nem motiváció nekünk, akkor nem tudom, hogy mi
