Példaértékű határozatot hozott nemrég az Önszabályozó Reklám Testület az Elopak Kft. egyik hirdetésével kapcsolatban, mert az több ízben megsértette a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényt és a magyar reklámetikai kódexet – ismertette tegnap Körmendi Tamás, a Tetra Pak Hungária vezérigazgatója. A betiltott hirdetés a hosszan friss elnevezésű tej „ellenkampányaként” indult, a termékkategória csomagolóanyagát viszont a Tetra Pak gyártja, így érthető, hogy érzékenyen reagált a hirdetésre.
A Tetra Pak Hungária Rt. tavaly 1,4 milliárd dobozt gyártott élelmiszerek csomagolásához, szemben az egy évvel korábbi 1,25 milliárddal. Az idén további tíz- százalékos bővülést szeretnének elérni. A tíz éve alapított cég részesedése Magyarországon 30–32 százalék között volt tavaly a tejipari csomagolóanyagok piacán.
***
MINŐSÉGI KIFOGÁSOK. A tejpiac egy másik szereplője, a SOLE Rt. sem érezheti úgy, hogy minden rendben zajlik körülötte. A cég több terméke ellen még novemberben minőségi kifogást emelt az Országos Fogyasztóvédelmi Felügyelőség, akkor a SOLE közölte, hogy mindent megtesz a hiányosságok kiküszöbölése érdekében. A héten ugyan e témába feljelentéskiegészítés érkezett a Szegedi Városi Bírósághoz. Tegnap Gerard Lenihan, a SOLE Hungária Rt. vezérigazgatója bejelentette: vállalata idén három hazai gyárában másfél milliárdos fejlesztést eszközöl.
Elázik a fél ország, kiadták a figyelmeztetést + videó
