Tiszta tej a pohárban?

Lassan tisztul az utóbbi időben zavarossá vált hazai tejpiac; az eseményekbe nemcsak tejipari cégek, hanem csomagolóanyag-gyártók is belesodródtak.

Nagy Ottó
2002. 01. 31. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Példaértékű határozatot hozott nemrég az Önszabályozó Reklám Testület az Elopak Kft. egyik hirdetésével kapcsolatban, mert az több ízben megsértette a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényt és a magyar reklámetikai kódexet – ismertette tegnap Körmendi Tamás, a Tetra Pak Hungária vezérigazgatója. A betiltott hirdetés a hosszan friss elnevezésű tej „ellenkampányaként” indult, a termékkategória csomagolóanyagát viszont a Tetra Pak gyártja, így érthető, hogy érzékenyen reagált a hirdetésre.
A Tetra Pak Hungária Rt. tavaly 1,4 milliárd dobozt gyártott élelmiszerek csomagolásához, szemben az egy évvel korábbi 1,25 milliárddal. Az idén további tíz- százalékos bővülést szeretnének elérni. A tíz éve alapított cég részesedése Magyarországon 30–32 százalék között volt tavaly a tejipari csomagolóanyagok piacán.
***
MINŐSÉGI KIFOGÁSOK. A tejpiac egy másik szereplője, a SOLE Rt. sem érezheti úgy, hogy minden rendben zajlik körülötte. A cég több terméke ellen még novemberben minőségi kifogást emelt az Országos Fogyasztóvédelmi Felügyelőség, akkor a SOLE közölte, hogy mindent megtesz a hiányosságok kiküszöbölése érdekében. A héten ugyan e témába feljelentéskiegészítés érkezett a Szegedi Városi Bírósághoz. Tegnap Gerard Lenihan, a SOLE Hungária Rt. vezérigazgatója bejelentette: vállalata idén három hazai gyárában másfél milliárdos fejlesztést eszközöl.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.