Tolvajok bénították meg a fogaskerekűt

Mintegy négymillió forintos kárt okoztak azok a tolvajok, akik tegnapra virradóra egy 350 méteres szakaszon ellopták a fogaskerekű vasút áramvezető kábeleit. A vasút emiatt nem közlekedett, viszont sűrűbben járt a 21-es busz, de a környéken élők még így is lassabban jutottak el munkahelyükre. A fogaskerekű üzemvezetője reméli, hogy ma délutánra sikerül helyreállítani a hibát.

Gidró Kriszta
2002. 01. 03. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elképzelhető, hogy csak holnaptól közlekedik újra a fogaskerekű, miután tegnapra virradóra egy 350 méteres szakaszon ellopták az áramvezető kábeleket, illetve a svábhegyi megállónál elfűrészelték a biztosítóberendezések vezetékét. Kibédi Tamás, a BKV fogaskerekű üzemvezetője úgy véli: az elfűrészelt kábeleket ugyancsak el akarták lopni, ám erre vagy nem volt elegendő idejük a tolvajoknak, vagy a rongálás után rájöttek, hogy a bonyolult szerkezetet nem tudják szétszedni. A biztosítóberendezések kábele rézből, az ellopott vezetékek alumíniumból készültek. Az üzemvezető szerint éppen ezért a rendőrség feltehetően a környékbeli fémátvevőhelyeken néz körül elsőként.
A tolvajok 3-4 millió forintos kárt okoztak a BKV-nak, ám ez az összeg csak a helyreállítás költségeit jelenti, a kiesett üzemidő és az elmaradt jegybevétel okozta károkat csak a javítás után tudják kiszámolni. Kibédi Tamás reméli, hogy ma délutánra sikerül kijavítani a hibákat, de elképzelhető, hogy csak holnap indulhat újra a fogaskerekű. Addig is gyakrabban jár a 21-es busz, és pótlóbuszokat is forgalomba állítottak. Ennek ellenére a környéken lakók lényegesen lassabban jutnak el munkahelyükre. Az ügyben a XII. kerületi rendőrkapitányság nyomoz, ám lapunk érdeklődésére csak ma délutánra ígértek nyilatkozatot.
Laczkovits János, a BKV forgalombiztonsági osztályának vezetője azt közölte: a kábeltolvajok minden esztendőben több tízmilliós kárt okoznak a közlekedési társaságnak. A tavalyi esztendő ilyen szempontból szerencsés volt, 1999-ben azonban a százmillió forintot is meghaladta a kábeltolvajok okozta kár. Az osztályvezető szerint az utasok számára a leglátványosabb a fogaskerekű leállása, ebből a járműből ugyanis egy van, míg a kieső HÉV-eket és villamosokat könnyebb pótolni. Laczkovits János gondnak nevezte a presztízsveszteséget is, amelyet a járművek leállása okoz a BKV-nak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.