Elképzelhető, hogy csak holnaptól közlekedik újra a fogaskerekű, miután tegnapra virradóra egy 350 méteres szakaszon ellopták az áramvezető kábeleket, illetve a svábhegyi megállónál elfűrészelték a biztosítóberendezések vezetékét. Kibédi Tamás, a BKV fogaskerekű üzemvezetője úgy véli: az elfűrészelt kábeleket ugyancsak el akarták lopni, ám erre vagy nem volt elegendő idejük a tolvajoknak, vagy a rongálás után rájöttek, hogy a bonyolult szerkezetet nem tudják szétszedni. A biztosítóberendezések kábele rézből, az ellopott vezetékek alumíniumból készültek. Az üzemvezető szerint éppen ezért a rendőrség feltehetően a környékbeli fémátvevőhelyeken néz körül elsőként.
A tolvajok 3-4 millió forintos kárt okoztak a BKV-nak, ám ez az összeg csak a helyreállítás költségeit jelenti, a kiesett üzemidő és az elmaradt jegybevétel okozta károkat csak a javítás után tudják kiszámolni. Kibédi Tamás reméli, hogy ma délutánra sikerül kijavítani a hibákat, de elképzelhető, hogy csak holnap indulhat újra a fogaskerekű. Addig is gyakrabban jár a 21-es busz, és pótlóbuszokat is forgalomba állítottak. Ennek ellenére a környéken lakók lényegesen lassabban jutnak el munkahelyükre. Az ügyben a XII. kerületi rendőrkapitányság nyomoz, ám lapunk érdeklődésére csak ma délutánra ígértek nyilatkozatot.
Laczkovits János, a BKV forgalombiztonsági osztályának vezetője azt közölte: a kábeltolvajok minden esztendőben több tízmilliós kárt okoznak a közlekedési társaságnak. A tavalyi esztendő ilyen szempontból szerencsés volt, 1999-ben azonban a százmillió forintot is meghaladta a kábeltolvajok okozta kár. Az osztályvezető szerint az utasok számára a leglátványosabb a fogaskerekű leállása, ebből a járműből ugyanis egy van, míg a kieső HÉV-eket és villamosokat könnyebb pótolni. Laczkovits János gondnak nevezte a presztízsveszteséget is, amelyet a járművek leállása okoz a BKV-nak.
Robbie Keane: Ha ez nem motiváció nekünk, akkor nem tudom, hogy mi
