Dugó

Dévényi István
2002. 02. 04. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fölösleges volt az egész. Az APEH-től öt évre visszamenőleg kért kötelezettségmentességi igazolás, a tulajdoni lap, az adásvételi szerződés, az ügyvédi meghatalmazás, az ingatlanközvetítő megbízása, a banki átutalások felügyelete, a kivitelezővel folytatott jó kedélyű cívódás, és úgy általában az összes izgatott ide-oda rohangálás mind csak rabolta a drága időt, és termelte az idejekorán serkenő ősz hajszálakat. Hiszen újdonsült rákoskeresztúri polgárként elegendő lett volna, ha egy közepes összegért bérelek húsz évre a hatvanegyes buszon az ablak mellett valami jó kis helyet, életem hátralevő részének bizonyos idejét úgyis ott fogom eltölteni, beledugulva a közlekedésbe valahol a keresztúri fölüljáró földrajzi közepén.
Igaz, így legalább reggelente van időm elmélkedni olyasféle időigényes témák fölött, mint hogy a közlekedési dugók a megrekedés helyétől jóval távolabb szoktak kialakulni. Ezt még este láttam a televízióban, amikor a tudományos félóra tetőpontján a dugók szakembere magyarázta el a témában kikutatott legfrissebb eredményeit. Vagyis téves elképzelés, amikor a polgár azt feltételezi, hogy épp az ő járműve körül alakult ki a se előre, se hátra állapot, hiszen a jelenség oka akár több kilométerrel arrébb is keletkezhetett. Csupán hozzá is begyűrűzött az esemény, mint a régi szép időkben a cserearányok romlása.
Ráadásul tegnap reggel két munkába tartó villamosszerelővel ragadtam be, akik a főváros vérkeringésébe vetett hitem maradványait is atomi elemekre zúzták, midőn jókat kacarászva megállapították, hogy az összes hannoveri villamos egy-két év múlva mehet a roncstelepre. A hannoveriek karrierjük csúcsán ugyanis néhány megállós peremvárosi vasútként szolgáltak, tehát kombinált ajtó- és lépcsőnyitó szerkezetük a legkevésbé sem szereti a belvárosi közlekedésből adódó fokozott igénybevételt – így a BKV-s karbantartók. Sajnos a komisz helyzet megoldására már nem derülhetett fény, mert a térképeken Pesti útkén föltüntetett kocsisor váratlanul meglódult, és szédült araszolással indult el az Örs vezér tere felé. Még annyit hallottam, hogy a szerelők a négyes metrót emlegetik, de véleményüket elnyelte a nyúlott ékszíj sivítása. Újkeletű közlekedéstudományi ismereteimmel magamra maradva én viszont megállapítottam, hogy a következő földalatti nem sok jót hoz majd a XVII. kerületre. De én legalább tudni fogom, hogy ifjúkorom legszebb éveit azért kell a keresztúri fölüljáróról nyíló kilátás tanulmányozására fecsérelnem, mert Budán defektet kapott egy munkagép.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.