Cáfolta a balatoni flotta első embere azokat a sajtóban a napokban napvilágot látott híreszteléseket, hogy a tó alacsony vízállása miatt új útvonalra kell terelni a menetrend szerinti járatokat, kevesebb üzemanyagot tankolhatnak a hajók, és korlátozzák a kompokra felpakolható járművek számát. Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Rt. ügyvezető igazgatója azt mondta, hogy bár a társaságot is aggasztja az alacsony vízállás, de nem annyira veszélyes a helyzet, hogy útvonal-módosító, illetve más jellegű kényszerintézkedéseket kellene foganatosítania a Balatoni Hajózási Részvénytársaságnak.
Az idei idegenforgalmi szezonnyitóra egyébként ismételten felújította, kicsinosította flottáját a Balatoni Hajózási Rt. – tudtuk meg az igazgatótól. A Lelle motoros teljesen megújult, és a többi huszonöt hajót, a négy kompot és a két nagyvitorlást, az Uránuszt és a Szaturnuszt is felújították az előszezoni startra.
Hajóparkunk felújítására hetvenmillió forintot költöttünk – mondta el a Magyar Nemzet érdeklődésére Horváth Gyula ügyvezető igazgató. Hozzátette: a Marina-lánc, a tóparti vitorláskikötő-hálózat fejlesztésével sem áll le a hajóstársaság. Pünkösdre megszépül a jövőben még tovább bővülő siófoki vitorláskikötő. Az első lépcsőben 130 milliós beruházással újabb harminc árbocosnak biztosítanak színvonalas parkolóhelyet a népszerű siófoki kikötőben.
A mai ünnepélyes szezonnyitóval életbe lépő tavaszi menetrend csak a legnagyobb hajóállomásokat kapcsolja be a forgalomba. Siófokról naponta négy járat indul Füredre, illetve Tihanyba, valamint Földvárra. Balatonfüredről ugyancsak négyszer úszik ki hajó Siófokra, és Földvárról is eljuthatunk hajóval Tihanyon és Füreden át Siófokra. Fonyód és Badacsony között öt-öt hajójárat közlekedik. Szántód és Tihany között már a hónap eleje óta járnak a kompok.
A balatoni hajózás idei szezonját egyébként Turi-Kovács Béla környezetvédelmi miniszter nyitja meg.
Vonatgázolás történt Püspökladánynál