Kampányértékelők

Minden eddiginél durvábbnak, illetve a korábbiaknál professzionálisabbnak ítélik a politológusok a választási kampányt. Kövér László szerint az MSZP és az SZDSZ egyértelmű negatív kampányt folytatott, a minél rosszabb, annál jobb elve alapján politizált. Baja Ferenc ezt cáfolja.

Munkatársainktól
2002. 04. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem csak hangvételét, tartalmát tekintve is az elmúlt tizenkét év legdurvább választási kampányának voltunk tanúi, ami tovább élezte a két politikai oldal közötti ellentétet. Úgy tűnik, ez azonban aktivizálja a szavazókat – véli Fricz Tamás politológus. A pártok korábban nem ismerték fel a kampány jelentőségét, most viszont tudatosan használták azt. Új elem, hogy a riválisok ellehetetlenítését célzó nyilatkozatok hangoztak el, és vezető politikusokat értek lejárató célú támadások. Bár kormánypártiak részéről is hangoztak el bírálható megjegyzések, a szakértő főként az MSZP-t okolja a hangnem eldurvulásáért.
Ágh Attila politológus szerint most először zajlott alapvetően kétpólusú, professzionális és nagy apparátussal végrehajtott kampány. A két vezető párt stratégiáját összehasonlítva úgy vélte: a Fidesz rendkívül nagy létszámú kampánycsapattal végzett „tömegtermelést”, amelybe néhány nagyobb hiba is becsúszott, példaként említette a miniszterelnök 32 millió forintos bostoni utazását, amelyet szerinte nem is kommunikált megfelelően a kormánypárt. Az MSZP kampányát kevésbé tematizáltnak ítélte, amelybe a Fideszénél kisebb hibák csúsztak be, mint például Medgyessy Péter „ötkarikás nyilatkozata”.
Kövér László sikeresnek tartja a Fidesz és az MDF választási kampányát. A Fidesz kampányfőnöke szerint ezt megerősítik a legutóbbi közvélemény-kutatási adatok is. Ugyanakkor megjegyezte: az emberek nem a kampány, hanem az elmúlt négy év alapján döntenek. Kövér László szerint az MSZP és az SZDSZ egyértelmű negatív kampányt folytatott, a minél rosszabb, annál jobb elve alapján politizált, míg a Fidesz az emberek problémáival, a jövő kérdéseivel foglalkozott. – A választók többsége elutasította az emberi méltóságot, a családokat, a hitet sárba tipró kampányt – mutatott rá.
Baja Ferenc, a szocialisták kampányfőnöke úgy gondolja: az MSZP nem folytatott negatív kampányt. Szerinte olyan új eszközöket alkalmaztak, amelyek versenyelőnyt biztosítottak a szocialista párt számára. Példaként említette a választók közvetlen megkeresését levélben, telefonon. – A végső értékelés nem a kampányfőnökök, hanem a választók dolga – szögezte le Baja Ferenc.
***
A Ghymes együttes zenéjét használják fel a zenekar engedélye nélkül Medgyessy Péter kampányában – tájékoztatta lapunkat Szarka Tamás. A zenekar tagja elmondta: a „Tánc a hóban” című daluk a szocialista miniszterelnök-jelöltet bemutató audio-video anyagban hallható. – Bár panaszunkkal megkerestük az MSZP-t, semmiféle választ nem kaptunk – mondta Szarka Tamás. Hangsúlyozta: a Ghymes mindig is törekedett arra, hogy a politikától független maradjon. – Megkaptuk a Ghymes együttes levelét és fogunk is rá válaszolni – mondta kérdésére Gál J. Zoltán, az MSZP helyettes kabinetfőnöke, aki kifejtette: egy arra felkért cég rakta és vágta össze a kifogásolt kampányanyagot, nekik továbbították az együttes levelét és ők fognak majd arra válaszolni. A cég nevét nem árulta el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.