A Synergon — a Raiffeisen cégcsoport magyarországi tevékenységének bővülési igényei alapján — több mint két éve kezdte el az IBM támogatásával a bank informatikai rendszereiben keletkezett adatoknak a nagy hibatűrést, magas szintű automatizáltságot megvalósító központosított tárolását és kezelését megoldó háttértároló rendszer kialakítását. A Raiffeisen a rendszer bővítésével kapcsolatos következő lépésre 2001 végén bízta meg a Synergont.
A Raiffeisen Bank Késmárk utcai technikai központjában 2000 elején vette kezdetét az a háttértároló konszolidációs folyamat, melynek első lépcsője egy IBM alapú Enterprise Storage Server (ESS) környezet kialakítása volt. A bank e rendszer bevezetésével az elosztott tárolókapacitások nagy megbízhatóságú központosítását tűzte ki célul. A telepítés óta az Enterprise Storage Server az elvárásoknak megfelelően működött, de a központosított tárolási struktúra előnyeinek teljes mértékű kihasználása érdekében további lépésekre, fejlesztésekre volt szükség. A Synergon által végzett mostani fejlesztések megoldást nyújtanak olyan alapvető problémák kezelésére, mint a központosított adatmentés, annak automatizálása, a hálózat tehermentesítése Storage Area Network (SAN) környezet kialakításával.
Az informatikai fejlesztés másik eleme, hogy a Synergon szakemberei a technikai központ után a Raiffeisen Akadémia utcai központi épületében (Akadémia Bank Center) is kialakítják e továbbfejlesztett ESS rendszer tükörképét. A háttérrendszerek kiépítésével a bank minden munkatársa részére biztosítottá válik a jogosultsági rendszer alapján az adatokhoz való online hozzáférhetőség, az üzemeltetés számára könnyebb kezelhetőséget tesz lehetővé, mely a folyamatos üzletmenet és a magas színvonalú ügyfélkiszolgálás miatt elengedhetetlen jelentőségű.
A Synergon szállította a bank újonnan megnyíló fiókjai számára a vállalati hálózatra csatlakozást biztosító Cisco hálózati eszközöket, illetve alakítja ki a teljes banki hálózatban a Cisco alapú adatkommunikáció rendszerét. Ennek részeként 2001-ben a Synergon szakemberei a vállalat hálózatán bevezették a bankbiztonságot nagymértékben növelő, a telephelyek közötti adatkommunikáció-titkosítási funkciót, illetve első lépésben megvalósította a bank kiemelt fontosságú fiókjainál a VoIP (Voice over Internet Protocol) technológia használatát, mely révén nem csak az adat-, hanem a hangkommunikáció is ugyanazon a rendszeren keresztül valósul meg, költséghatékony módon kihasználva a meglévő IT-infrastruktúrát.
Visszatért Józsefvárosba, amit a helyiek nem szerettek volna + videó
