Katasztrófatűrő adattárház

–
2002. 04. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Synergon — a Raiffeisen cégcsoport magyarországi tevékenységének bővülési igényei alapján — több mint két éve kezdte el az IBM támogatásával a bank informatikai rendszereiben keletkezett adatoknak a nagy hibatűrést, magas szintű automatizáltságot megvalósító központosított tárolását és kezelését megoldó háttértároló rendszer kialakítását. A Raiffeisen a rendszer bővítésével kapcsolatos következő lépésre 2001 végén bízta meg a Synergont.
A Raiffeisen Bank Késmárk utcai technikai központjában 2000 elején vette kezdetét az a háttértároló konszolidációs folyamat, melynek első lépcsője egy IBM alapú Enterprise Storage Server (ESS) környezet kialakítása volt. A bank e rendszer bevezetésével az elosztott tárolókapacitások nagy megbízhatóságú központosítását tűzte ki célul. A telepítés óta az Enterprise Storage Server az elvárásoknak megfelelően működött, de a központosított tárolási struktúra előnyeinek teljes mértékű kihasználása érdekében további lépésekre, fejlesztésekre volt szükség. A Synergon által végzett mostani fejlesztések megoldást nyújtanak olyan alapvető problémák kezelésére, mint a központosított adatmentés, annak automatizálása, a hálózat tehermentesítése Storage Area Network (SAN) környezet kialakításával.
Az informatikai fejlesztés másik eleme, hogy a Synergon szakemberei a technikai központ után a Raiffeisen Akadémia utcai központi épületében (Akadémia Bank Center) is kialakítják e továbbfejlesztett ESS rendszer tükörképét. A háttérrendszerek kiépítésével a bank minden munkatársa részére biztosítottá válik a jogosultsági rendszer alapján az adatokhoz való online hozzáférhetőség, az üzemeltetés számára könnyebb kezelhetőséget tesz lehetővé, mely a folyamatos üzletmenet és a magas színvonalú ügyfélkiszolgálás miatt elengedhetetlen jelentőségű.
A Synergon szállította a bank újonnan megnyíló fiókjai számára a vállalati hálózatra csatlakozást biztosító Cisco hálózati eszközöket, illetve alakítja ki a teljes banki hálózatban a Cisco alapú adatkommunikáció rendszerét. Ennek részeként 2001-ben a Synergon szakemberei a vállalat hálózatán bevezették a bankbiztonságot nagymértékben növelő, a telephelyek közötti adatkommunikáció-titkosítási funkciót, illetve első lépésben megvalósította a bank kiemelt fontosságú fiókjainál a VoIP (Voice over Internet Protocol) technológia használatát, mely révén nem csak az adat-, hanem a hangkommunikáció is ugyanazon a rendszeren keresztül valósul meg, költséghatékony módon kihasználva a meglévő IT-infrastruktúrát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.