Online megoldások

–
2002. 04. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az IDC nemrégiben kutatást végzett több mint ötven olyan amerikai vállalat körében, amelyek az általuk használt szoftvereket ASP-ktől (Application Service Provider, alkalmazásszolgáltató cég) bérlik. A kutatás eredménye szerint a befektetések átlagosan hat hónap alatt megtérültek, az ötéves megtérülés pedig átlagosan négyszáznégy százalék volt. A cégek tizenkét százalékánál a megtérülés meghaladta az ezer százalékot (a befektetések átlagos értéke négyszázezer dollár volt). A cégek átlagosan 1,1 millió dollár informatikai beruházási költséget takarítottak meg, a készleteik pedig hat hónap alatt átlagosan egymillió dollárral csökkentek.
Az interneten keresztül elérhető alkalmazások terjedése az Oracle szerint az elkövetkező évek egyik meghatározó változása lesz a közép- és nagyvállalatok szoftverhasználatát tekintve. Erre alapozva fejlesztették ki az Oracle.com online szolgáltatáscsomagot, amelynek segítségével a vállalat alkalmazásai az interneten keresztül érhetők el a világ bármely pontjáról. Az új rendszerrel a korábban alkalmazott szoftver- és hardverelemek magas beszerzési és üzemeltetési költségeit a jóval alacsonyabb bérleti díjak válthatják fel.
Ez a megoldás a világ bizonyos pontjain már nem számít újdonságnak, az Oracle szoftvereit világszerte közel négyszáz vállalat használja az interneten keresztül, ezek közül kétszáz az e-Business Suite Online alkalmazásegyüttes felhasználója. A nemzetközi tapasztalatok szerint az Oracle.com szolgáltatást igénybe vevő vállalatok sok esetben hatvan-hetven százalékkal csökkentették éves informatikai beruházásaik összegét, a bevezetés és üzemeltetés költsége sokuknál tizedére csökkent a korábban használt rendszerekhez hasonlítva.
Az Oracle.com szolgáltatás a hazai vállalatok számára is elérhető a következőképpen: Az „our place” („a mi telephelyünkön”) megoldásban az Oracle üzemelteti a saját amerikai központjában található hardvereszközökre telepített szoftvereit, tehát a teljes infrastruktúrát az Oracle felügyeli. A „your place” („felhasználó telephelyén”) megoldás keretében az ügyfélnél található a teljes infrastruktúra, a szoftver üzemeltetését az Oracle végzi. Az „any place” („bármely egyéb telephelyen”) megoldásnál egy harmadik (általában szolgáltató) cégnél található infrastruktúrán a szoftver üzemeltetését az Oracle végzi.
Az online szolgáltatások keretében ugyanazokat az alkalmazásokat érik el a felhasználók, amelyeket a vállalatnál elhelyezett, saját alkalmazottak által karbantartott számítógépekre telepítenének. A teljes bevezetés ideje — a megszokott egy-két évhez képest — azonban néhány hónapra csökkenhet, mert szabványos, előre kialakított és letesztelt rendszereket alkalmaznak.
Az online megoldással a szoftverek rendszerbe állítása, integrálása, frissítése, üzemeltetése és egyedi módosítása nagyságrendekkel kisebb költségekkel megoldható a hagyományos megoldáshoz képest. A költségek szempontjából szintén fontos, hogy a jóval alacsonyabb kezdeti beruházásnak, az alacsony fenntartási költségeknek és a rendszeresen fizetett díjnak köszönhetően előre tervezhetővé és kiegyenlítetté válnak a szolgáltatáshoz kapcsolódó kiadások.
Az központban található szoftvereknek köszönhetően a több telephellyel rendelkező, akár több kontinensen működő cégek is egységes rendszert és adatbázist használva működhetnek. Így az összehangolt működéssel járó előnyök is a versenyképességet növelhetik. A bérüzemeltetéses formában a cégek olyan rendelkezésre állást és biztonságot kapnak, amelyeket saját rendszerükön csak az átlagosnál jóval magasabb költséggel tudnának megvalósítani.
Az új megoldásnak köszönhetően a későbbiekben is korlátlan fejlesztési lehetőségre nyílik mód alacsony költségek mellett, hiszen a növekvő igényeknek megfelelő eszközök az Oracle központjában mindig és azonnal rendelkezésre állnak.
Az interneten keresztül elérhető Oracle e-Business Suite vállalati alkalmazáscsomag képes minden vállalati funkció hatékonyságának növelésére. Az Oracle e-Business Suite több mint száz modulból áll, amelyek kiterjednek ERP (vállalatirányítási), az üzleti adatelemző, a CRM (ügyfélkapcsolat-kezelési), a szállítóilánc-kezelő és a vállalatközi folyamatokat támogató (B2B) alkalmazásokra. Az e-Business Suite széles mozgásteret kínál a vállalati alkalmazások megvalósításában: nyílt architektúrája és egységes adatmodellje révén az alkalmazások bevezethetők modulonként, üzleti folyamatonként vagy akár teljes körű integrált alkalmazásegyüttesként.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.