Az IDC nemrégiben kutatást végzett több mint ötven olyan amerikai vállalat körében, amelyek az általuk használt szoftvereket ASP-ktől (Application Service Provider, alkalmazásszolgáltató cég) bérlik. A kutatás eredménye szerint a befektetések átlagosan hat hónap alatt megtérültek, az ötéves megtérülés pedig átlagosan négyszáznégy százalék volt. A cégek tizenkét százalékánál a megtérülés meghaladta az ezer százalékot (a befektetések átlagos értéke négyszázezer dollár volt). A cégek átlagosan 1,1 millió dollár informatikai beruházási költséget takarítottak meg, a készleteik pedig hat hónap alatt átlagosan egymillió dollárral csökkentek.
Az interneten keresztül elérhető alkalmazások terjedése az Oracle szerint az elkövetkező évek egyik meghatározó változása lesz a közép- és nagyvállalatok szoftverhasználatát tekintve. Erre alapozva fejlesztették ki az Oracle.com online szolgáltatáscsomagot, amelynek segítségével a vállalat alkalmazásai az interneten keresztül érhetők el a világ bármely pontjáról. Az új rendszerrel a korábban alkalmazott szoftver- és hardverelemek magas beszerzési és üzemeltetési költségeit a jóval alacsonyabb bérleti díjak válthatják fel.
Ez a megoldás a világ bizonyos pontjain már nem számít újdonságnak, az Oracle szoftvereit világszerte közel négyszáz vállalat használja az interneten keresztül, ezek közül kétszáz az e-Business Suite Online alkalmazásegyüttes felhasználója. A nemzetközi tapasztalatok szerint az Oracle.com szolgáltatást igénybe vevő vállalatok sok esetben hatvan-hetven százalékkal csökkentették éves informatikai beruházásaik összegét, a bevezetés és üzemeltetés költsége sokuknál tizedére csökkent a korábban használt rendszerekhez hasonlítva.
Az Oracle.com szolgáltatás a hazai vállalatok számára is elérhető a következőképpen: Az „our place” („a mi telephelyünkön”) megoldásban az Oracle üzemelteti a saját amerikai központjában található hardvereszközökre telepített szoftvereit, tehát a teljes infrastruktúrát az Oracle felügyeli. A „your place” („felhasználó telephelyén”) megoldás keretében az ügyfélnél található a teljes infrastruktúra, a szoftver üzemeltetését az Oracle végzi. Az „any place” („bármely egyéb telephelyen”) megoldásnál egy harmadik (általában szolgáltató) cégnél található infrastruktúrán a szoftver üzemeltetését az Oracle végzi.
Az online szolgáltatások keretében ugyanazokat az alkalmazásokat érik el a felhasználók, amelyeket a vállalatnál elhelyezett, saját alkalmazottak által karbantartott számítógépekre telepítenének. A teljes bevezetés ideje — a megszokott egy-két évhez képest — azonban néhány hónapra csökkenhet, mert szabványos, előre kialakított és letesztelt rendszereket alkalmaznak.
Az online megoldással a szoftverek rendszerbe állítása, integrálása, frissítése, üzemeltetése és egyedi módosítása nagyságrendekkel kisebb költségekkel megoldható a hagyományos megoldáshoz képest. A költségek szempontjából szintén fontos, hogy a jóval alacsonyabb kezdeti beruházásnak, az alacsony fenntartási költségeknek és a rendszeresen fizetett díjnak köszönhetően előre tervezhetővé és kiegyenlítetté válnak a szolgáltatáshoz kapcsolódó kiadások.
Az központban található szoftvereknek köszönhetően a több telephellyel rendelkező, akár több kontinensen működő cégek is egységes rendszert és adatbázist használva működhetnek. Így az összehangolt működéssel járó előnyök is a versenyképességet növelhetik. A bérüzemeltetéses formában a cégek olyan rendelkezésre állást és biztonságot kapnak, amelyeket saját rendszerükön csak az átlagosnál jóval magasabb költséggel tudnának megvalósítani.
Az új megoldásnak köszönhetően a későbbiekben is korlátlan fejlesztési lehetőségre nyílik mód alacsony költségek mellett, hiszen a növekvő igényeknek megfelelő eszközök az Oracle központjában mindig és azonnal rendelkezésre állnak.
Az interneten keresztül elérhető Oracle e-Business Suite vállalati alkalmazáscsomag képes minden vállalati funkció hatékonyságának növelésére. Az Oracle e-Business Suite több mint száz modulból áll, amelyek kiterjednek ERP (vállalatirányítási), az üzleti adatelemző, a CRM (ügyfélkapcsolat-kezelési), a szállítóilánc-kezelő és a vállalatközi folyamatokat támogató (B2B) alkalmazásokra. Az e-Business Suite széles mozgásteret kínál a vállalati alkalmazások megvalósításában: nyílt architektúrája és egységes adatmodellje révén az alkalmazások bevezethetők modulonként, üzleti folyamatonként vagy akár teljes körű integrált alkalmazásegyüttesként.
Visszatért Józsefvárosba, amit a helyiek nem szerettek volna + videó
