Tavaly július 1-jei módosításától másfél év áll rendelkezésükre az európai államoknak, hogy a veszélyes áruk szállítására vonatkozó nemzetközi jogszabályok előírásait a gyakorlatba is átültessék. A szállításban érdekelt vállalatok számára szigorúbbak lesznek a biztonsági előírások, az illetékes hatóságok pedig az eddigieknél módszeresebb ellenőrzéseket végeznek – mondta el tegnap lapunk kérdésére Sárosi György, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének veszélyesáru-bizottsága vezetője. Az áruk szakszerű fuvarozásával kapcsolatban egyre több cég érdeklődik, mivel a piacon való megmaradás egyik lehetősége, hogy a különböző fuvarozó vállalkozások ezeknek az árufajtáknak a szállítását is végezzék. Az EU vegyipara évente 40 milliárd euró értékben 1,2 milliárd tonna veszélyes árut ajánl fel szállításra, ami az összes fuvar 8 százaléka.
A Közlekedési Főfelügylet és a közlekedési felügyeletek szakemberei évente háromezer vizsgálatot végeznek, immár nemcsak fuvar közben, hanem a telephelyeken is.
Fiatal nő tűnt el Győr-Moson-Sopron vármegyében, rengetegen keresik
