Szabó Péter szolgálati Opel Vectrája 2001. március 6-án este hat körül, a Pest megyei Ócsa közelében belerohant egy szemből elé kanyarodó pótkocsis IFA teherautóba. A tábornok és az IFA vezetője kisebb sérülést szenvedett, azonban a rendőr utasa, az RSZVSZ 38 éves munkatársa, V. Zoltán a helyszínen meghalt.
A pótnyomozás kiderítette azt, amit az elsődleges vizsgálaton nem sikerült a nyomozóknak kellően bizonyítani: a rendőr dandártábornok ittasan vezetett. Az ügyészség álláspontja szerint a baleset elkerülhető lett volna, ha nem fogyasztott volna alkoholt, és nem hajt gyorsabban az út ezen szakaszán megengedett 80 kilométernél. Ugyanis a vizsgálatok szerint a főrendőr mintegy 130-135 kilométeres sebességgel száguldott. Ráadásul a rossz látási viszonyok is indokolták volna az óvatos közlekedést.
Az ügyészség szerint az IFA vezetője figyelmetlenül mérte fel az egyenesen felé igyekvő Opel helyzetét, így ha megvárja, míg elszáguld mellette, s csak utána kanyarodik le a főútról, elkerülhette volna a balesetet. Mintegy 100-104 kilométeres sebességgel ütközött a két gépkocsi, a biztonsági övét nem használó V. Zoltán rendőr-törzszászlós azonnal kirepült a kocsiból, s a helyszínen életét vesztette. Szabó Péternek jobb könyöke tört el, és agyrázkódást kapott, míg K. Tibor, az IFA vezetője 8 napon belül gyógyuló zúzódásokat szenvedett. Az ügyészség 49 tanút idéz be a tárgyalásra.
Mint ismeretes, a Központi Ügyészségi Nyomozó Hivatal a tavalyi baleset ügyében idén márciusban pótnyomozást rendelt el azért, hogy kiderüljön: Szabó Péter ittasan ült-e a volán mögé, ugyanis az első vizsgálatok ezt nem támasztották alá, s a tábornok gyanúsítottkénti kihallgatásán is tagadta ittasságát. A főrendőrt – még a baleset után, tavaly március 15-én – Pintér Sándor akkori belügyminiszter felmentette beosztásából.
Magyar Péter eltűnt, nem jelent meg a meghirdetett programján