Miközben a bóvliárusok, a vendéglősök, a szállodások és a többi vállalkozó a nyári dömpingre vár, a fogyasztóvédők is mozgósítják erőiket: a Balatonnál és környékén, valamint a fővárosban sokkal több ellenőrzést tartanak, mint máskor.
Dienes Katalin, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szolgáltatási és ellenőrzési osztályának helyettes vezetője a Magyar Nemzet érdeklődésére elmondta: a nyári szezonban az ellenőrzések során az idegenforgalmi szempontból jelentős üzletköröket ellenőrzik. Tízéves tapasztalat, hogy az ellenőrzött egységek körülbelül felénél mindig akad valamilyen szabálysértés. Tavaly a főszezonban 5165 egységet ellenőriztek a fogyasztóvédők, 2755-nél találtak valamilyen szabálytalanságot, s csaknem százmillió forintnyi bírságot szabtak ki. Egyébként – állítja az osztályvezető-helyettes – az egyes üzletköröknél hasonló problémák merülnek fel. Ez nem feltétlenül a vállalkozók hibája, ugyanis sokszor nincsenek kellőképpen tájékoztatva arról, hogy milyen jogszabályi kötelezettségeknek kell eleget tenniük. Jellemző hiba például, hogy a vállalkozó nincs tisztában azzal, milyen feltételeknek kell megfelelnie, ha panziót, szállodát vagy motelt üzemeltet. Sokszor csak találomra vagy a jó hangzás végett írják a szállás típusát. Pedig a jogszabályok pontosan meghatározzák, melyiknél milyen szolgáltatásokat kell biztosítani a vendégeknek. A motel vagy a panzió például alacsonyabb kategória, mint a hotel: itt postának, nyilvános telefonnak, étteremnek is kell lennie. Találtak már „apartman-hotelt” is, ami nem szerepel a jogszabály szerint választható szálláshely-megnevezések között. Általános mulasztásnak számít, hogy az üzemeltetők nem adnak számlát.
Kiderült, a magyar sztárjátékos miért mondta le a válogatottságot
