Együttműködést sürget a polgári összefogás

Az eddigiektől eltérően összefogásra, együttműködésre van szükség Budapesten – hangzott el a Fidesz, az MDF és az MKDSZ fővárosi programját bemutató konferencián. Katona Kálmán, a közös lista vezetője úgy fogalmazott: silány kis világvárost sikerült építeni az elmúlt tizenkét évben. A konferencia előadói a közlekedésről, a környezetvédelemről, a panelházak felújításáról és a közbiztonságról beszéltek.

Gidró Kriszta
2002. 09. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szoros együttműködésre van szükség a főváros és a kerületek között a következő években a közlekedés, a környezetvédelem, a bűnmegelőzés, valamint a panelházak felújításának kérdésében – állapították meg az előadók a polgári összefogás budapesti programjának bemutató konferenciáján. A jelenlegi városvezetés az elmúlt tizenkét évben bebizonyította, hogy az együttműködés kialakítására alkalmatlan.
A Fidesz, az MDF és az MKDSZ budapesti programja „A változás ideje: az öszszefogás ideje” címet viseli. Katona Kálmán, a polgári összefogás közös listájának vezetője elmondta: az új fővárosi irányításnak elsősorban új szemlélettel kell a kerületek, az agglomeráció és a kormány felé fordulni. Katona szerint az együttműködés hiánya miatt nem épült meg a 4-es metró Budapesten, s ez nemcsak az Orbán-kormányon múlt. Demszky Gábor ugyanis a Horn-kormánnyal sem volt képes együttműködni. A panelházakról szólva Katona közölte: kis ráfordítással lakóparkokká lehetne alakítani azokat. Ehhez az épületek felújítása, a panelházak közti zöld területek rekonstrukciója és a játszóterek gondozása szükséges. Ha a kincstár mintájára a főváros is létrehoza egy ilyen intézményt, évente negyvenmilliárdot spórolhatna a város.
Katona Kálmán úgy fogalmazott: az elmúlt tizenkét évben silány kis világvárost sikerült felépíteni.
Székelyné Gyökössy Dóra, Józsefváros alpolgármestere a közbiztonságról szólva azt közölte: a demokrácia rendet jelent, ezért az embereknek biztonságban kell magukat érezniük a fővárosban. Az alpolgármester beszámolt a Józsefvárosban működő térfigyelőrendszer sikereiről: a kerület három év alatt elérte, hogy ma a negyedik-ötödik helyen áll a kerületek közbiztonságát mérő verseny sorrendjében, míg korábban a lista végén kullogott.
Bencze B. György, a II. kerület polgármestere a környezetvédelem fontosságára hívta fel a figyelmet. Az utóbbi évek modellértékű zöldprogramjai közül az egykori Ganz-ipartelep parkká alakítását emelte ki. Ugyanakkor kijelentette, hogy a zöld területi programokban és a közlekedési ügyekben a korábbinál szorosabb együttműködésre van szükség a kerületek között.
Juhos Katalin XI. kerületi polgármester szerint a jelenlegi fővárosi vezetés közlekedéspolitikája kulturálatlan, összehangolatlan és még az emberi méltóságra sincs tekintettel. – Még kampányidőszakban is megengedhetetlen, hogy egyszerre bontsanak fel a fővárosban párhuzamos főutakat, mert megbénul a közlekedés – hangsúlyozta Juhos Katalin. A polgármester szerint a jelenlegi budapesti közutak zsúfoltságát a tömegközlekedés átszervezésével, a járatok sűrítésével, valamint buszsávok kialakításával és azok védelmével jelentősen lehetne csökkenteni. Juhos Katalin szerint Dél-Budának szüksége van a 4-es metróra, de gazdagréti végállomással.
Deutsch Tamás, a Fidesz budapesti elnöke a konferencia végén arra hívta fel a figyelmet, hogy a program kizárólag olyan célokat tartalmaz, amelyek korábban a jobboldali vezetésű kerületi önkormányzatokban sikeresen vizsgáztak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.