Szoros együttműködésre van szükség a főváros és a kerületek között a következő években a közlekedés, a környezetvédelem, a bűnmegelőzés, valamint a panelházak felújításának kérdésében – állapították meg az előadók a polgári összefogás budapesti programjának bemutató konferenciáján. A jelenlegi városvezetés az elmúlt tizenkét évben bebizonyította, hogy az együttműködés kialakítására alkalmatlan.
A Fidesz, az MDF és az MKDSZ budapesti programja „A változás ideje: az öszszefogás ideje” címet viseli. Katona Kálmán, a polgári összefogás közös listájának vezetője elmondta: az új fővárosi irányításnak elsősorban új szemlélettel kell a kerületek, az agglomeráció és a kormány felé fordulni. Katona szerint az együttműködés hiánya miatt nem épült meg a 4-es metró Budapesten, s ez nemcsak az Orbán-kormányon múlt. Demszky Gábor ugyanis a Horn-kormánnyal sem volt képes együttműködni. A panelházakról szólva Katona közölte: kis ráfordítással lakóparkokká lehetne alakítani azokat. Ehhez az épületek felújítása, a panelházak közti zöld területek rekonstrukciója és a játszóterek gondozása szükséges. Ha a kincstár mintájára a főváros is létrehoza egy ilyen intézményt, évente negyvenmilliárdot spórolhatna a város.
Katona Kálmán úgy fogalmazott: az elmúlt tizenkét évben silány kis világvárost sikerült felépíteni.
Székelyné Gyökössy Dóra, Józsefváros alpolgármestere a közbiztonságról szólva azt közölte: a demokrácia rendet jelent, ezért az embereknek biztonságban kell magukat érezniük a fővárosban. Az alpolgármester beszámolt a Józsefvárosban működő térfigyelőrendszer sikereiről: a kerület három év alatt elérte, hogy ma a negyedik-ötödik helyen áll a kerületek közbiztonságát mérő verseny sorrendjében, míg korábban a lista végén kullogott.
Bencze B. György, a II. kerület polgármestere a környezetvédelem fontosságára hívta fel a figyelmet. Az utóbbi évek modellértékű zöldprogramjai közül az egykori Ganz-ipartelep parkká alakítását emelte ki. Ugyanakkor kijelentette, hogy a zöld területi programokban és a közlekedési ügyekben a korábbinál szorosabb együttműködésre van szükség a kerületek között.
Juhos Katalin XI. kerületi polgármester szerint a jelenlegi fővárosi vezetés közlekedéspolitikája kulturálatlan, összehangolatlan és még az emberi méltóságra sincs tekintettel. – Még kampányidőszakban is megengedhetetlen, hogy egyszerre bontsanak fel a fővárosban párhuzamos főutakat, mert megbénul a közlekedés – hangsúlyozta Juhos Katalin. A polgármester szerint a jelenlegi budapesti közutak zsúfoltságát a tömegközlekedés átszervezésével, a járatok sűrítésével, valamint buszsávok kialakításával és azok védelmével jelentősen lehetne csökkenteni. Juhos Katalin szerint Dél-Budának szüksége van a 4-es metróra, de gazdagréti végállomással.
Deutsch Tamás, a Fidesz budapesti elnöke a konferencia végén arra hívta fel a figyelmet, hogy a program kizárólag olyan célokat tartalmaz, amelyek korábban a jobboldali vezetésű kerületi önkormányzatokban sikeresen vizsgáztak.
Civilek szálltak szembe Zelenszkij embereivel Odesszában + videó
