Legtöbbször a funkció, az ár és a kinézet hármasa alapján dönt a vevő a bútor kiválasztásakor. Jelentősége lehet az olyan kiegészítő szolgáltatásoknak, mint az összeszerelés, a házhoz szállítás vagy a kedvező hitelkonstrukció. Ma már a vevőknek komoly minőségi elvárásaik is vannak: elsősorban a használhatóság számít. A magyar vásárlók ritkábban vesznek új bútort, cserélik le garnitúrájukat, mint nyugati társaik.
A bútorral kapcsolatos ízlésvilágról a bútorszövetség megbízásából a pesti közgazdasági egyetem készített felmérést. Ebben egyebek mellett arra keresték a választ, hogy hány darab bútort vesznek a vevők. A vásárlók négyötöde a felvétel időpontjában csak egy bútorfajta iránt érdeklődött. Két termék vásárlását tizenöt, ennél több bútort csupán két százalékuk keresett, míg egy egész lakást az érdeklődők három százaléka kívánt berendezni.
A típus szerinti megoszlás a következőket mutatta: legtöbben fekhelyet és ülőgarnitúrát kerestek, míg a második vonalban a szekrények és szekrénysorok szerepeltek. Stílus szerint legnépszerűbbnek a modern bútor bizonyult, majd ezeket követték a skandináv típusúak. Az olasz, a spanyol és a rusztikus bútornak nagyjából azonos méretű tábora van, szerényebb vevőköre van a magyaros típusúaknak. Az idősebb vásárlók inkább a rusztikus és az olasz stílust, a középkorúak a spanyolt, míg a fiatalok a modernt és a skandinávot találták szépnek..
Több százmilliós vagyont halmoztak fel a Tisza politikusai
