Elkészült az MT Rt. 2003. évi marketingterve, amely szerint jövőre hat százalékkal nő majd a belföldi vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma és két százalékkal a külföldieké – közölte Somogyi Zoltán, az MT Rt. igazgatóságának elnöke tegnapi sajtótájékoztatóján. Elmondta, hogy a társaság költségvetése jövőre várhatóan kilencmilliárd forint lesz, amelyből hétmilliárd forintot fordítanak marketingre, kétmilliárdot pedig működésre. Bejelentette: a 2003-as évben az MT Rt. két új külképviseletet nyit, Dublinban és Koppenhágában, amelyek egyelőre információs irodaként működnek.
Somogyi Zoltán kiemelte: a marketingterv válságkezelő programot is tartalmaz, amelyre 300 millió forintot különítenek el. Továbbá a tervben meghatározták az MT Rt. stratégiai partnereit is. Így külföldi és belföldi közlekedési vállalatok, az információközvetítéssel foglalkozó cégek, a Nemzeti Üdülési Szolgálat, a munkaadók, a munkavállalók szervezetei és az önkormányzatok tartoznak ebbe a körbe.
Az elnök úgy vélte: az ágazat mostani problematikus helyzetét a belföldi turizmus tudja megoldani, ezért minden olyan céget, amely a belföldi turizmus élénkítésében részt vesz, stratégiai partnerének tekinti az MT Rt.
Somogyi Zoltán bejelentette, hogy Budapest idegenforgalmi marketingprogramjára 100 millió forintot különítenek el és hasonló összeget várnak a fővárosi önkormányzattól.
Sorra támadják a kereskedelmi hajókat a húszik + videó
