Korábban a mikrohullámú sütő iránt növekvő kereslet húzta az elektromos háztartási gépek piacát, idén viszont – a nyárnak is köszönhetően – a hűtőgépek, illetve a mosogatógépek eladása nőtt a legnagyobb mértékben, mind az értéket, mind a mennyiséget tekintve. A szórakoztató elektronikai készülékek forgalma várhatóan vagy stagnál ebben az évben, rosszabb esetben viszont el is elmaradhat a tavalyi 100-110 milliárd forinttól. Fellendülés a DVD-nél, illetve a CD-vel összekapcsolható készülékeknél tapasztalható mennyiségben és értékben egyaránt. A háztartási kisgépek piaca várhatóan idén is 20 milliárd forint körül alakul, ahogy a múlt évben. Mennyiségben stagnál a hajszárító, a gőzölős vasaló és a különböző konyhai kisgépek értékesítése, az elektromos szájápolási eszközök, azon belül pedig különösen a fogkefe értékesítése növekszik – áll a GfK felmérésében.
A háztartások decemberi vásárlásaiból egyre nagyobb hányad jut a hipermarketekre az év többi időszakához képest – mutat rá a felmérés. Tavalyelőtt a legnagyobb eladóterű üzletek részesedése novemberről decemberre 16-ról 18 százalékra, múlt évben viszont már jóval nagyobb mértékben, 18-ról 22 százalékra nőtt. A felmérésből kiderül, hogy a karácsony előtt időszakban a szervezetlen kereskedelem különböző formái veszítenek pozíciójukból az év többi időszakaihoz képest a háztartások napi fogyasztásicikk-beszerzéseinél. A GfK megemlíti: az első fél év során, február–július között értékben tíz, mennyiségben pedig húsz százalék körül nőtt az értékesítés, a tavalyi hasonló időszakhoz képest a piacon bekövetkezett árcsökkenés miatt.
Hamarosan megkezdődhet a csődbe jutott utazási iroda utasainak kártalanítása
