Gazdasági problémáik ellenére bíznak a magyarországi buszgyártás hosszú távú sikeres működésben, ezért nem eladó az Ikarusbus Rt. – mondta tegnap Eliot Pascual, a tulajdonos Irisbus cégcsoport elnöke, annak kapcsán, hogy székesfehérvári gyárukban bemutatták a cég megújított termékcsaládját. A 2003-tól gyártható új járművek az Ikarus kilencméteres E 15-ös távolsági és E 91-es városi, valamint a 18 méteres E 94-es alacsony padlós buszcsaládjára épülnek. Eliot Pascual szerint a csoport továbbra is bízik a cég jövőbeni sikeres működésben, annak ellenére, hogy az elmúlt három évben 25 millió eurós veszteséget okozott a magyarországi gyár. Nehézséget okoz a cég jövője szempontjából, hogy semmilyen magyar megrendelésük nincs, valamint a moszkvai közlekedési vállalatnak gyártott járművek újabb megrendelése is késik. Átmeneti segítséget jelent, hogy sikerült megkapniuk hat hónapra a munkahelymegtartó támogatást, ezért a székesfehérvári gyár átmeneti bezárása nem jelenti a dolgozók elbocsátását. Széles Gábor vételi ajánlatát pedig azért sem fogadhatják el, mert a korábbi tulajdonos elsősorban a budapesti egyedi autóbuszgyárat szeretné visszakapni, és nem a komoly gondokkal küszködő székesfehérvári üzemet. A csoport abban is bízik, hogy Magyarország uniós csatlakozása után korszerűsíteni kell az autóbuszparkot, amelynek életkora meghaladja a 12 évet, szemben az EU nyolc év alatti átlagával.
Ukrajna új frontot nyit az ellenséges országokkal szemben
