Itthon évente átlagosan mintegy 28 millió palack pezsgő fogy el, s e mennyiség az utóbbi időben stagnál – nyilatkozta Vass Gábor, a Henkell und Söhnlein cégcsoport hazai marketingvezetője. A piac ingadozásait mutatja, hogy a múlt évben mintegy négyszázalékos növekedést tapasztaltak a szférában, ám az idén a fogyasztás várhatóan két-három százalékkal visszaesik. A magyar pezsgőpiac kettészakadt az úgynevezett olcsóbb, illetve drágább áruk kategóriájára. Előbbi típusba sorolják a szakértők a habzóborokat és az olcsó, saját márkás termékeket, amelyek együtt a piac nyolc-tíz százalékát teszik ki. A fennmaradó hányad az a négy-hatszáz forintos pezsgőkategória, amelyet a legtöbben vásárolnak és a cégek is ezt tekintik márkás portékának.
A magyar piacon hetvenszázalékos részesedésével piacvezető Henkell und Söhnlein cégcsoporthoz két pezsgőtermékcsalád, a BB és a Törley tartozik. Előbbi adja a magyar fogyasztás mintegy 25, utóbbi negyven százalékát. A társaságnak többek közt a hazánkba importált francia luxuspezsgőkkel és az orosz termékekkel kell felvennie a versenyt.
Drónzáporral támadtak az oroszok Ukrajna több városában + videó
