Nem pezseg eléggé a magyar pezsgőpiac

MTI
2002. 12. 23. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Itthon évente átlagosan mintegy 28 millió palack pezsgő fogy el, s e mennyiség az utóbbi időben stagnál – nyilatkozta Vass Gábor, a Henkell und Söhnlein cégcsoport hazai marketingvezetője. A piac ingadozásait mutatja, hogy a múlt évben mintegy négyszázalékos növekedést tapasztaltak a szférában, ám az idén a fogyasztás várhatóan két-három százalékkal visszaesik. A magyar pezsgőpiac kettészakadt az úgynevezett olcsóbb, illetve drágább áruk kategóriájára. Előbbi típusba sorolják a szakértők a habzóborokat és az olcsó, saját márkás termékeket, amelyek együtt a piac nyolc-tíz százalékát teszik ki. A fennmaradó hányad az a négy-hatszáz forintos pezsgőkategória, amelyet a legtöbben vásárolnak és a cégek is ezt tekintik márkás portékának.
A magyar piacon hetvenszázalékos részesedésével piacvezető Henkell und Söhnlein cégcsoporthoz két pezsgőtermékcsalád, a BB és a Törley tartozik. Előbbi adja a magyar fogyasztás mintegy 25, utóbbi negyven százalékát. A társaságnak többek közt a hazánkba importált francia luxuspezsgőkkel és az orosz termékekkel kell felvennie a versenyt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.