Csokoládéban is kialakulhat függőség, túl azon, hogy ez a sötét édesség kicsit megemeli a fogyasztók boldogsághormon- (szerotonin-) szintjét. Egyes fogyasztók ugyanis rendkívül márkahűek, és nem hajlandók mást magukhoz venni a csokiból, mint megszokott márkájukat. Itthon péládul kultusza van a Tibi csokinak, akárcsak a Bocinak, vagy a Piros Mogyorósnak. Természetesen mások a Sportszeletre esküsznek, vagy a Balatonhoz ragaszkodnak. (Emlékezzünk a Győri Kekszgyár tervezett, de szerencsére elhalasztott bezárása idején többen aggódtak kedvenc szeletes ostyájuk miatt.)
E régi, de mára megújult márkák iránti vonzalom nem a legifjabb nemzedékre jellemző. A húszéves korosztály képviselői, de gyakran még a harmincasok között is jellemző a világmárkák, vagy egyes világcégek termékeihez való ragaszkodás. Természetesen a profitra törő gyártók reklámok segítségével mindent megtesznek az ízlés átformálása. És nem múlik el nap, hogy ne látnánk valahol valamilyen csokoládét népszerűsítő reklámot.
Száz rendőr rohanta le a kecskeméti kokainbandát + videó
