Ragaszkodunk megszokott márkáinkhoz

Nagy Ottó
2002. 12. 24. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csokoládéban is kialakulhat függőség, túl azon, hogy ez a sötét édesség kicsit megemeli a fogyasztók boldogsághormon- (szerotonin-) szintjét. Egyes fogyasztók ugyanis rendkívül márkahűek, és nem hajlandók mást magukhoz venni a csokiból, mint megszokott márkájukat. Itthon péládul kultusza van a Tibi csokinak, akárcsak a Bocinak, vagy a Piros Mogyorósnak. Természetesen mások a Sportszeletre esküsznek, vagy a Balatonhoz ragaszkodnak. (Emlékezzünk a Győri Kekszgyár tervezett, de szerencsére elhalasztott bezárása idején többen aggódtak kedvenc szeletes ostyájuk miatt.)
E régi, de mára megújult márkák iránti vonzalom nem a legifjabb nemzedékre jellemző. A húszéves korosztály képviselői, de gyakran még a harmincasok között is jellemző a világmárkák, vagy egyes világcégek termékeihez való ragaszkodás. Természetesen a profitra törő gyártók reklámok segítségével mindent megtesznek az ízlés átformálása. És nem múlik el nap, hogy ne látnánk valahol valamilyen csokoládét népszerűsítő reklámot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.