Folyamatosan ömlik az olaj a halálpart strandjaira – nyilatkozta az AFP-nek Ignacio Castro, a muxiai halászok szervezetének ügyvivője. Úgy véli, a mostani, harmadik szennyezés nem annyira kocsonyás és kevésbé mérgező, mint a korábbiak, de sokkal nehezebben lehet összegyűjteni a partról és a vízből. A tegnap hajnal óta a viharos tengeren dolgozó halászok szerint az olajszőnyeg már csak pár száz méterre van a szárazföldtől.
Ez ideig már csaknem 20 ezer tonna olaj folyt ki a november 19-én elsüllyedt tankerből. A hajótesten keletkezett 13 résen naponta 125 tonna szivárog az Atlanti-óceánba, s több mint ötvenezer tonna még mindig a roncs belsejében van.
A tartományi kormány bejelentette: az egybefüggő szennyezés 17 kilométer hosszú és 5 kilométer széles, és már csak 30 kilométerre volt a már károsodott természetvédelmi területtől, a Cies-szigetektől.
Tegnap egy harmadik férfi is csatlakozott azokhoz az éhségsztrájkoló halászokhoz, akik azt követelik a kormánytól, hogy segítsen megóvni a pusztulástól a híres rák- és kagylótenyészeteket, a mentéshez biztosítson megfelelő eszközöket és vesse be a katonaságot is. – Olajszivattyúkra és norvégiai úszógátakra, pumpákra van szükségünk – nyilatkozta az egyik férfi. A tartományi kormány szerint viszont 23 kilométer hosszan helyeztek el gátakat, a fölösleges 13 kilométernyit pedig szétosztották, hogy szükség szerint használják fel.
Délnyugaton, Muros és Ribeira strandjain már kedden délután megjelent a fekete anyag, a tartomány szárazföldjét hétezer ember tisztította. A gascogne-i öbölből hétfőn húszezer tonna olajat szivattyúztak ki a tiszítóhajók – jelentette be a baszk kormány.
Még nem tudni, hogy sikerrel járt-e a Nautilus kutató-tengeralattjáró néhány nappal ezelőtti kísérlete, amikor egy, a Prestige roncsán keletkezett 35 centiméter átmérőjű rést alumíniumlappal lezárták. A szakemberek azt remélik, hogy így legalább ideiglenesen megadályozhatják, hogy a tankerben lévő 56 ezer tonna olaj kiszivároghasson.
Már 100 ezer magyar gazda emelte fel szavát Brüsszellel szemben