Félő, hogy nem vizsgáltatja ki a MÁV, valamint a gazdasági és közlekedési tárca a Bz-motorvonatok ügyét, s a mozdonyvezetőket hurcolják meg, alaptalanul – nyilatkozta lapunknak Manninger Jenő fideszes képviselő, a közlekedési minisztérium volt államtitkára, aki továbbra is a szakminisztert teszi felelőssé a múlt héten kialakult áldatlan állapotért. A politikus állítja: a tengelyrepedéseknek köze lehet a közelmúltban rendszeresített új fékekhez. Manninger Jenő korábban levélben jelezte Csillag István gazdasági és közlekedési miniszternek, hogy a mozdonyvezetők indítási és fékezési gondokat észlelnek az új fékekkel felszerelt Bz-motorvonatokon. Ha akkor a miniszter kivizsgáltatja a problémát, lehet, hogy megtalálják az összefüggést, s nem kellett volna leállítani egyszerre 219 motorvonatot – állítja Manninger Jenő. Szakértőkkel folytatott konzultációja után elmondta: a problémák fő forrása az lehet, hogy az eredeti motorokat nagyobb teljesítményűekre cserélték.
A Népszabadság azt írta, hogy ez nem gond, hiszen a 260 lóerős motorokat 280 lóerősre cserélték, ám mérnökök ezzel szemben állítják, hogy az eredeti motorok teljesítménye a 200 lóerőt sem érte el, tehát a lapban megjelentekkel ellentétben jelentősen nőtt a teljesítmény. A lap azt is közölte, hogy a féktuskók sem okozhattak problémát, mert ezt a típust alig használják. Ennek a közlekedési miniszter mond ellent egy, Manninger Jenőhöz címzett levelében, amelyben azt állítja, hogy országszerte rendszeresített fékekről van szó.
Erdogan megerősítette álláspontját Ciprus kapcsán
