Amex – banki közvetítés nélkül

Több ezer vállalati kártyát bocsátott ki eddig az Amex, amely – itthon egyedülálló módon – banki közvetítés nélkül forgalmazza plasztikjait.

Binder István
2003. 01. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pár hónapi működés után már több ezer terheléses vállalati kártyát bocsátott ki az American Express (Amex) Magyarország Rt., amely ősszel indult, itthon eddig egyedüli ilyen konstrukciójával – nyilatkozta Módly Zoltán, a kártyacég megbízott ügyvezető igazgatója. A társaság – a rivális Visa és a MasterCard filozófiájától eltérően – nem közvetítő bankok segítségével, hanem önállóan forgalmazza plasztikjait, amióta tavaly szakított addigi partnerével, a Kereskedelmi és Hitelbankkal. Az Amex kereskedői elfogadóhelyeinek száma immár megközelíti a hatezret.
Az amerikai cég kártyás ügyfeleinek nagy része még a multinacionális cégek közül kerül ki, de egyre több köztük a kis- és középvállalkozó ügyfél is. Egy kártyával átlagosan a havi egy-kétszázezer forintot költenek – tudtuk meg. Az Amex-plasztik, amelynek éves díja 19 500 forint és pótlása a világ minden pontján ingyenes – maximum 51 nap kamatmentes költést enged, ezután viszont késedelmi díj, majd legkésőbb a 72. napon a kártya letiltása következik. A hitellimit elvileg korlátlan, maximuma az ügyfélcég adottságaitól függ. Az Amex-kártya főképp ebben versenyezhet eddigi egyetlen riválisával, a jelenleg maximum egymillió, nyártól várhatóan ötmillió forint maximális kölcsönlimitet engedő Széchenyi-kártyával.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.