Pár hónapi működés után már több ezer terheléses vállalati kártyát bocsátott ki az American Express (Amex) Magyarország Rt., amely ősszel indult, itthon eddig egyedüli ilyen konstrukciójával – nyilatkozta Módly Zoltán, a kártyacég megbízott ügyvezető igazgatója. A társaság – a rivális Visa és a MasterCard filozófiájától eltérően – nem közvetítő bankok segítségével, hanem önállóan forgalmazza plasztikjait, amióta tavaly szakított addigi partnerével, a Kereskedelmi és Hitelbankkal. Az Amex kereskedői elfogadóhelyeinek száma immár megközelíti a hatezret.
Az amerikai cég kártyás ügyfeleinek nagy része még a multinacionális cégek közül kerül ki, de egyre több köztük a kis- és középvállalkozó ügyfél is. Egy kártyával átlagosan a havi egy-kétszázezer forintot költenek – tudtuk meg. Az Amex-plasztik, amelynek éves díja 19 500 forint és pótlása a világ minden pontján ingyenes – maximum 51 nap kamatmentes költést enged, ezután viszont késedelmi díj, majd legkésőbb a 72. napon a kártya letiltása következik. A hitellimit elvileg korlátlan, maximuma az ügyfélcég adottságaitól függ. Az Amex-kártya főképp ebben versenyezhet eddigi egyetlen riválisával, a jelenleg maximum egymillió, nyártól várhatóan ötmillió forint maximális kölcsönlimitet engedő Széchenyi-kártyával.
Az amerikai ultimátum esélyei
