Az erős forint is segít a reklámban

Csákó Attila
2003. 01. 16. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sokkal többet tudunk költeni külföldön az ország reklámozására az erős forint miatt – hangsúlyozta tegnap Galla Gábor, a Magyar Turizmus (MT) Rt. vezérigazgatója. Hozzátette: idén hétmilliárd forint jut idegenforgalmi marketingcélokra, ami 30 százalékkal több a tavalyinál. Galla Gábor elmondta, hogy elkészítették az MT Rt. idei marketingtervét, melyet folyamatosan ismertetnek a szakma képviselőivel. A vezérigazgató aláhúzta: múlt évben a turizmus nem hozta azt a tervet, mint amit elvártak az ágazattól.
Terveik szerint az idén két százalékkal akarják növelni a kereskedelmi szálláshelyeken külföldiek által eltöltött éjszakák számát, míg a belföldiekét hat százalékkal szeretnék emelni. A belföldi turizmusnak lökést adhat, hogy az üdülési csekkek adómentes felső határát két és félszeresére emelték. Az ötvenezer forint már lehetővé tesz akár hétnapos pihenést is egy nívós hotelben. Elhangzott, hogy tavaly 1,5 milliárd forint értékben lett felhasználva üdülési csekk, s a cégvezető ez évre az öszszeg megháromszorozódását prognosztizálta.
A hazánkba érkező vendégek 65 százalékát németek, osztrákok, hollandok és svájciak teszik ki. Az MT Rt. idén ezen országok polgárai mellett koncentrált figyelmet fordít arra, hogy a britekkel is megismertesse országunkat. Czeglédi József, a Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság turizmusszakosztályának elnöke kifejtette: február 28-án Veszprémben rendezik meg – immáron 17. alkalommal – az Országos Turisztikai Fórumot. Idén először adják át a turizmus szenátora elismerést. A díjat azok kaphatják, akik sokat tettek az ágazatért.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.