Kisiklott és a falhoz csapódott szombaton a London Ungerground nyolcszáz utast szállító metrószerelvényének három utolsó kocsija a Central metróvonal Chancery Lane állomásánál. A kocsik sötétbe borultak, az utasok az ajtón-ablakon, egymást taposva, a rájuk záporozó üvegcserepek között próbáltak kimenekülni, s valószínűleg a pánik is hozzájárult, hogy a balesetnek több mint harminc sérültje van. Mivel a föld alatti karambol kisebb tűzzel is járt, a menekülő utasok kormos arccal kerültek napvilágra, s többen – köztük a szerelvény vezetője is – füstmérgezést szenvedtek.
A szakemberek azt feltételezik, hogy egy rosszul záró rögzítőcsavar miatt az egyik motor esett a vonat alá, s ezért siklott ki az utolsó három kocsi.
Egy, a BBC-nek nyilatkozó egykori vonatvezető, aki húsz évig szolgált a Central metróvonalon, elmondta: a motorokat rögzítő csavarokkal, amelyek két-három év után kilazulnak, mindig voltak problémák. Ám Bobby Law szerint ennek tervezési hiba az oka. A Bombardier járműgyártó cég, amely a kisiklott szerelvényt építette, nem ért egyet ezzel az értékeléssel – jegyzi meg a BBC, amelynek információi szerint a metróvezető már korábban, a kelet-londoni Leytonstone állomásnál jelezte, hogy a vonatnak valami hibája van, de arra utasították, folytassa útját.
Neil Harvey, a London Ungerground szóvivője a BBC-nek nyilatkozva mindazonáltal kifejtette, nem jelent komoly biztonsági kockázatot a Central metróvonalon utazni. Ugyanakkor a londoniakat nem nyugtatja meg a magabiztos nyilatkozat. Hét éve közismert a szakértői vélemény, amely szerint a több száz kilométer hosszúságú londoni metró katasztrofális állapotban van, s csak a biztonsági követelmények teljesítése több milliárd fontnyi kiadást igényelne. A jelentés egyik legelképesztőbb megállapítása, hogy sok helyen a talajvízben ázik a metró elektromos hálózata.
Az illetékesek most alapos vizsgálatot ígérnek, arról azonban most sem hallani, mikor indul meg a földalatti átfogó felújítása.
Több ezer hektár lángokban – Spanyolország újra súlyos erdőtüzekkel küzd + videó
