Kisiklott a londoni metró

Szünetel a közlekedés a londoni Central metróvonalon. A kényszerpihenő addig tart, amíg meg nem állapítják, mi okozta a szombati, súlyos metróbalesetet – jelentette a BBC.

Hírösszefoglaló
2003. 01. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kisiklott és a falhoz csapódott szombaton a London Ungerground nyolcszáz utast szállító metrószerelvényének három utolsó kocsija a Central metróvonal Chancery Lane állomásánál. A kocsik sötétbe borultak, az utasok az ajtón-ablakon, egymást taposva, a rájuk záporozó üvegcserepek között próbáltak kimenekülni, s valószínűleg a pánik is hozzájárult, hogy a balesetnek több mint harminc sérültje van. Mivel a föld alatti karambol kisebb tűzzel is járt, a menekülő utasok kormos arccal kerültek napvilágra, s többen – köztük a szerelvény vezetője is – füstmérgezést szenvedtek.
A szakemberek azt feltételezik, hogy egy rosszul záró rögzítőcsavar miatt az egyik motor esett a vonat alá, s ezért siklott ki az utolsó három kocsi.
Egy, a BBC-nek nyilatkozó egykori vonatvezető, aki húsz évig szolgált a Central metróvonalon, elmondta: a motorokat rögzítő csavarokkal, amelyek két-három év után kilazulnak, mindig voltak problémák. Ám Bobby Law szerint ennek tervezési hiba az oka. A Bombardier járműgyártó cég, amely a kisiklott szerelvényt építette, nem ért egyet ezzel az értékeléssel – jegyzi meg a BBC, amelynek információi szerint a metróvezető már korábban, a kelet-londoni Leytonstone állomásnál jelezte, hogy a vonatnak valami hibája van, de arra utasították, folytassa útját.
Neil Harvey, a London Ungerground szóvivője a BBC-nek nyilatkozva mindazonáltal kifejtette, nem jelent komoly biztonsági kockázatot a Central metróvonalon utazni. Ugyanakkor a londoniakat nem nyugtatja meg a magabiztos nyilatkozat. Hét éve közismert a szakértői vélemény, amely szerint a több száz kilométer hosszúságú londoni metró katasztrofális állapotban van, s csak a biztonsági követelmények teljesítése több milliárd fontnyi kiadást igényelne. A jelentés egyik legelképesztőbb megállapítása, hogy sok helyen a talajvízben ázik a metró elektromos hálózata.
Az illetékesek most alapos vizsgálatot ígérnek, arról azonban most sem hallani, mikor indul meg a földalatti átfogó felújítása.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.