Postabank: fontos a diákhitel

Barát Mihály
2003. 01. 16. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Továbbra is fontos a Postabanknak a diákhitel, ezért a pénzintézet mindent megtesz, hogy domináns szerepe a piacnyitást követően is megmaradjon ezen a területen – derült ki a bank által rendezett tegnapi sajtóbeszélgetésen. Igaz Katalin, a pénzintézet vezérigazgató-helyettese közölte: a Postabank jelenleg hozzávetőlegesen 116 ezer, diákhitellel rendelkező ügyféllel bír. A bank nem titkolt célja, hogy a diákhitel révén hozzá került ügyfelek túlnyomó részét megtartsa, és a következő tanév kezdetekor az új jelentkezők – a létszámukat hetvenezer körülire becsülik – legalább felét megszerezze.
Összesen 117 878-ra nőtt a diákhitel-szerződéssel rendelkezők száma, miután a 2002/2003-as tanév őszi félévének utolsó hivatalos diákhitel-kifizetési napján, szerdán 2135 hallgatóval gyarapodott az igénylők tábora. Őri András, a Diákhitel Központ kommunikációs igazgatójának tegnapi tájékoztatása szerint a mostani utaláskor több mint 1,485 milliárd forintot fizettek ki, amellyel együtt eddig összesen 25,8 milliárd forintot utaltak át a hazai hallgatói diákhitelezés története során.
*
A polgári kormány úgy dolgozta ki a diákhitelt, hogy az a hallgatóknak legyen kedvező, a Medgyessy-kormány pedig úgy alakítja át, hogy a bankárok járjanak jól. A diákhitelezés szabályainak megváltoztatása komoly veszélyeket jelent mind a rendszer működőképességére, mind a hitelt felvevő diákokra – áll a Fidesz honlapján tegnap megjelent közleményben. A folyósításba bevont bankok körének bővítésével megszűnt a számlavezetés ingyenessége, azaz a költségek egy részét a bankok a hallgatókra terhelik – állapítja meg a közlemény.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.