Lengyelország a gyengébb infrastruktúra miatt, Magyarország pedig a magasabb munkaerőköltségek és az erős forint következtében szorult háttérbe Szlovákiával szemben – kommentálták a lengyel és a magyar kormány miniszterei a francia PSA Peugeot-Citroën bejelentését, miszerint a szlovákiai Nagyszombatban építik fel új közép-európai üzemüket. A 700 millió eurós beruházás 2006-ra készül el, 3500 főt foglalkoztat, évi 300 ezer gépkocsi összeszerelésére tervezik. Ez lesz az eddigi legnagyobb, külföldi tőkéből megvalósuló zöldmezős beruházás Szlovákiában.
Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter szerint a munkaerőköltségek elmúlt két évben bekövetkezett jelentős növekedése, valamint az erős forint játszott szerepet a franciák – számunkra kedvezőtlen – döntésében, noha a magyar kormány a befektetés feltételeinek javítására a szlovákiaihoz és a lengyelekéhez hasonló ajánlatot tett.
A lengyel gazdasági miniszter varsói sajtóértekezletén azt közölte: ha nem sikerül megoldani az utak, az infrastruktúra és logisztika problémáit, Lengyelországnak minden előnye mellett továbbra is hasonló döntésekkel kell számolnia.
People Smugglers Adopt New Tactic at Hungarian Border
