A Közbeszerzési Értesítőben, illetve újsághirdetésekben tette közzé a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) pályázati felhívását tavaly decemberben, amely szerint a hét megyében működő Állami Közútkezelő Közhasznú Társaság (kht.) vezetéséhez keresnek megfelelő embereket. Az anyagokat január 15-ig lehet eljuttatni a GKM-be, az elbírálási határidő január 31. Az országban működő húsz kht. közül hét – Hajdú-Bihar, Bács-Kiskun, Komárom-Esztergom, Heves, Nógrád, Somogy és Tolna – ügyvezető igazgatója februártól új megbízatás alapján látja el feladatát, és nagy a valószínűsége, hogy valamennyi esetben személycserére kerül sor. Heves és Somogy megye kht.-inak vezetői értesüléseink szerint nyugdíjba mennek, a többiek megbízatása azonban 2004-ig, illetve 2005-ig szól. A GKM-ben lapunk megkeresésére annyit közöltek: a pályázatok – amelyre a mostani igazgatók is jelentkezhetnek – elsődleges célja, hogy szakmai szempontból a legalkalmasabb embert bízzák meg a vezetéssel. A lapunk által megkérdezett vezetők nem kívántak a minisztérium döntéséről állást foglalni, mondván: újból beadják pályázatukat, nem akarják rontani esélyeiket.
Úgy tudjuk, az anyagi lehetőségekhez képest az országban működő kht.-k megfelelően látják el a 30 ezer kilométer hosszú állami úthálózat üzemeltetését, fenntartását, fejlesztését; gazdasági hiányt az eddig végzett (ÁSZ-, APEH-) vizsgálatok nem tártak fel.
Mint arról tavaly december közepén beszámoltunk, Csillag István miniszter felmentette hivatalából Ruppert László közlekedési helyettes államtitkárt, illetve Holnapy Lászlót, a GKM közúti főosztályának vezetőjét, mindketten több évtizede elismert szakemberek. A tárca vezetője őket tette felelőssé, hogy mindeddig nem készült el a kormány számára is elfogadható gyorsforgalmi- és közútfejlesztési program. A minisztérium arról nem számolt be, hogy 2002-ben a közutak ellátására 73 milliárd állt rendelkezésre; az idei költségvetésben ez az összeg 55,7 milliárd forint.
A Dánia elleni összeomlás után Dániát kell legyőznie a címvédő magyar válogatottnak
