Váltás a megyei közútkezelőknél?

Februártól várhatóan hét megyei közútkezelő kht.-nak új vezetője lesz. A közlekedési tárca a váltást szakmai szempontokkal indokolja, a jelek szerint azonban politikai döntést hoztak az illetékesek.

Putsay Gábor
2003. 01. 11. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Közbeszerzési Értesítőben, illetve újsághirdetésekben tette közzé a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) pályázati felhívását tavaly decemberben, amely szerint a hét megyében működő Állami Közútkezelő Közhasznú Társaság (kht.) vezetéséhez keresnek megfelelő embereket. Az anyagokat január 15-ig lehet eljuttatni a GKM-be, az elbírálási határidő január 31. Az országban működő húsz kht. közül hét – Hajdú-Bihar, Bács-Kiskun, Komárom-Esztergom, Heves, Nógrád, Somogy és Tolna – ügyvezető igazgatója februártól új megbízatás alapján látja el feladatát, és nagy a valószínűsége, hogy valamennyi esetben személycserére kerül sor. Heves és Somogy megye kht.-inak vezetői értesüléseink szerint nyugdíjba mennek, a többiek megbízatása azonban 2004-ig, illetve 2005-ig szól. A GKM-ben lapunk megkeresésére annyit közöltek: a pályázatok – amelyre a mostani igazgatók is jelentkezhetnek – elsődleges célja, hogy szakmai szempontból a legalkalmasabb embert bízzák meg a vezetéssel. A lapunk által megkérdezett vezetők nem kívántak a minisztérium döntéséről állást foglalni, mondván: újból beadják pályázatukat, nem akarják rontani esélyeiket.
Úgy tudjuk, az anyagi lehetőségekhez képest az országban működő kht.-k megfelelően látják el a 30 ezer kilométer hosszú állami úthálózat üzemeltetését, fenntartását, fejlesztését; gazdasági hiányt az eddig végzett (ÁSZ-, APEH-) vizsgálatok nem tártak fel.
Mint arról tavaly december közepén beszámoltunk, Csillag István miniszter felmentette hivatalából Ruppert László közlekedési helyettes államtitkárt, illetve Holnapy Lászlót, a GKM közúti főosztályának vezetőjét, mindketten több évtizede elismert szakemberek. A tárca vezetője őket tette felelőssé, hogy mindeddig nem készült el a kormány számára is elfogadható gyorsforgalmi- és közútfejlesztési program. A minisztérium arról nem számolt be, hogy 2002-ben a közutak ellátására 73 milliárd állt rendelkezésre; az idei költségvetésben ez az összeg 55,7 milliárd forint.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.