Jórészt Székesfehérvár ipari parkja felé tartanak azok a tehergépjárművek, amelyek nem kímélik Siófokot. Február eleje óta – az M7-es fizetőssé tétele, egyszersmind az autópálya-tarifák emelése miatt – szembetűnően több kamion és nagy súlyú teherautó robog át az üdülővároson, közülük nem egy a közlekedési lámpák jelzéseit is figyelmen kívül hagyja.
A közlekedési tárca vezetőjének ígérete nem teljesült: Csillag István ugyanis januárban a balatonvilágosi benzinkútnál azt mondta az újságíróknak, hogy már februárban és márciusban közös forgalomszámlálást végeztetnek a siófoki önkormányzattal, s ezt követően – ha indokolt – már az üdülési szezon előtt változtatások történhetnek. Miután Csillag István „magára hagyta” Siófokot, a város képviselő-testülete a csütörtöki ülésén úgy döntött, nem vár tovább, ezért 3,3 millió forintot fordít az április elejétől június végéig történő forgalomszámlálásra. Zaj- és szennyezőanyag-kibocsátási vizsgálatokat végeztetnek, és rendőrségi segédlettel a kamion- és teherautó-vezetők egy részétől úti céljuk iránt érdeklődnek.
A siófoki önkormányzat a jelek szerint hiába érvel: a városnak három kihajtója van az M7-es autópályára, indokolt lenne a település mellett futó sztrádaszakasz matricadíj alóli mentesítése. A közlekedési tárca hajthatatlan, vagy ha úgy tetszik, időhúzó taktikát folytat. Az üdülőhely lakói attól tartanak, hogy mihelyt kitavaszodik, még a februárinál is nagyobb tehergépjármű-forgalom zúdul városukra.
Rátámadt a kalauzra egy férfi