Röviden

MTI
2003. 02. 03. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jogi átvilágítás a turisztikában
Az idei év egyik legfontosabb feladata a turizmust érintő jogszabályok átvilágítása, korszerűsítése – mondta Pál Béla, a Miniszterelnöki Hivatal turizmusért felelős államtitkára a Magyar Turisztikai Egyesület közgyűlésén. Példaként említette az utazási irodákat, az utazásszervezőket érintő, a magánszálláshelyek bérbeadását szabályozó rendeleteket, a fizető- és a falusi vendéglátás és az idegenvezetők tevékenységéről szóló jogszabályokat. (MTI)

Összefognak a paradicsomtermelők
A paradicsomtermelés fejlesztése, az ágazat európai uniós képviselete érdekében egyesületet hoztak létre a magyar paradicsomtermelők. A paradicsom az egyetlen olyan kertészeti növény az unióban, amire külön nevesített támogatás vonatkozik, ennek összege 2002-ben 34 euró volt tonnánként. Itthon viszont tonnánként 8 ezer forint a támogatás. (MTI)

Több cég a világhálón
Az elmúlt két évben 58 százalékról 73 százalékra nőtt a kisvállalatok körében az internet használata, miközben a középvállalatok közül is 20 százalékkal többen csatlakoztak a világhálóhoz – közölte az Axelero. 2002-ben a középvállalatok 88 százaléka kapcsolódott az internethez, míg a nagyvállalatok esetében két év alatt 92 százalékról 97 százalékra nőtt a világhálót használó cégek aránya. (MTI)

Csökkent az OPEC?
A líbiai olajipari miniszter szerint elképzelhető, hogy az OPEC márciusban csökkenti olajkitermelését, ha a nyersanyag ára ez időre határozott csökkenést mutat, és nem változik a benzin iránti kereslet. Abdulhafid Zlitni szerint az olajpiac jelenlegi ellátottsága jó, a tartalékok feltöltése folyik. (MTI)

Autópiac: nincs „EU-veszély”
A hazai gépjárműimportőröknek nem kell tartaniuk attól, hogy az európai uniós csatlakozással külföldi márkakereskedők telepednek le nálunk. A piac már nagyrészt lefedett, és a kereskedői hálózat is kialakult. Az egységes piac ugyanakkor nem fogja elviselni a szélsőséges különbségeket a szolgáltatások színvonalában vagy az árakban – vélte Ferró Imre, a Porsche Hungaria Kft. Volkswagen márkaigazgatója. (MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.