Vizsgálat indult Londonban annak kiderítésére, hogy pénteken éjjel miért tartott csaknem hat óráig, hogy kiszabadítsanak 600 utast a La Manche csatorna alatti alagúton Párizsig közlekedő, elromlott Eurostar expresszvonatból – jelentette a BBC.
A Waterloo pályaudvarról induló szuperexpressz egy vasúti felüljárónál akadt el még London közepén. Mint utóbb megállapították, az automata biztonsági fék állította meg egy leszakadt légvezeték miatt. A vonatban leállt a légkondicionáló berendezés is, majd kialudt a világítás, a vészkijáratokat pedig a személyzet nem engedte használni, mondván: a vonatot nemsokára visszavontatják a pályaudvarra. Ám erre csak hajnalban került sor, az utasok közül addigra többen az ablaküvegek betörésével próbáltak friss levegőhöz jutni. A történtekre egyelőre nincs elfogadható magyarázat. Felvetődött, hogy a vasúti felüljáró méretei miatt nehéz volt megközelíteni a vonatot, de ennek ellentmond, hogy a több mint ötszáz méter hosszú szerelvénynek csak egy tizenöt méteres szakasza rekedt a hídon.
Londonnak nincs szerencséje az alagútvonattal: a hét végén az Eurostarnak épülő újabb alagút miatt a főváros keleti részén egy egész sor házból kellett kitelepíteni a lakókat. A csaknem ötven embernek azért kellett szállodában töltenie az éjszakát, mert házuk hátsó kertje helyén hatalmas lyuk támadt, s félő volt, hogy a házak is össszedőlnek.
Mint kiderült, a negyven méter hosszú, hetven méter széles és tíz méter mély lyukért egy munkagép a felelős. A nyolc méter szélességű alagút kialakításának munkálatai közben beomlott a föld, és a házak így egy új, meredek partoldal szélén ingadoztak.
A most épülő alagútszakasz a London és a Temze alatt is futó, húsz kilométeres alagúthálózat része, amelynek átadását 2007-re tervezik.
Ilyen az, ha megépíti álmai autóját egy brit mérnök
