Hazatérnek a kint rekedt magyarok

A tervek szerint ma hozzák haza Egyiptomból azt az öt magyart, akiket a Kartago Tours – érvényes jegyük ellenére – nem engedett fölszállni a szombati gépre. Az utazási iroda szerint a turisták hibáztak, mert nem jelezték előre indulási szándékukat.

2003. 03. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan ma érkezik haza Egyiptomból az az öt magyar turista, akiket a Kartago Tours érvényes jegyük ellenére sem engedett fölszállni a szombati charterjáratra. A fiatalembereket, akik két hetet töltöttek Sharm El Sheikhben búvárkodással, a tervek szerint a Slovak Airlines Boeing 737-ese szállítja Hurghadából Pozsonyba, ahonnan buszok hozzák őket Budapestre.
Mint arról beszámoltunk, a repülőgépre az eredetileg tizenegy tagú társaságból hatan fölszállhattak, a többieket viszont annak ellenére visszatartották, hogy több utas jelezte: későbbre szól a jegyük, ezért inkább leszállnak, és átadják a helyüket a fiataloknak. Az egyik kint rekedt magyar, Kubicsek Krisztián szerint a Kartago Tours helyi munkatársa nem engedte meg a cserét, és a repülő végül nélkülük indult el. A pánikhangulat előzménye, hogy a Malév és számos magyar utazási iroda a közeli iraki háborús konfliktus miatt törölte az Egyiptomba induló járatait. Emiatt sokan inkább megszakították üdülésüket.
Az utazási iroda vezetője korábban nem kívánta kommentálni a malőrt, tegnapi cikkünk nyomán viszont szívesen nyilatkozott. Ben Selma Adelinda elmondta: mivel a fiatalok csak repülőjegyet rendeltek cégüktől, kötelességük lett volna 72 órával a gép indulása előtt megerősíteni utazási szándékukat a légitársaságnál, vagyis a Kartago Toursszal szerződésben lévő Travel Service-nél. A repülőjegy hátoldalán is feltüntették ezt az információt. Viszont azok helyett, akik más szolgáltatásokat is rendeltek tőlük (például szállást), az utazási iroda tájékoztatja a légitársaságot. Az ügyvezető szerint próbálták értesíteni a búvárkodó csapatot, de nem tudták őket elérni. Ben Selma Adelinda közölte: az utasok hazaszállítását nem ők, hanem a Travel Service munkatársai intézték. Hozzátette: nincs miért elnézést kérniük, hiszen szombat óta ingyen látták el a turistákat.
A cseh tulajdonban lévő Travel Service ügyvezetője, Farkas Attila cáfolta, hogy a légitársaság alkalmazottjai okozták volna a malőrt, mivel ők csak Ferihegyen intézik a beszállítást, Egyiptomban nincsenek dolgozóik. Kiemelte: a háború miatti feszült helyzetben mindenki egyszerre akart hazautazni, és ez sajnos sok konfliktust okozott.
Az egyik pórul járt utas, Kubicsek Krisztián leszögezte: nem igaz, hogy nem lehetett őket elérni, hiszen a háború kitörése óta folyamatos telefonkapcsolatban voltak az utazási iroda helyi illetékesével, és többször megerősítették helyfoglalásukat a szombati repülőre. Elmondta: pénzük elfogyott, így ha akartak volna, akkor sem tudtak volna saját költségükön szállást bérelni vagy hazajönni. Hozzátette: rosszulesik nekik, hogy a Kartago Tours bocsánatkérés helyett őket okolja a történtekért.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.