Várhatóan ma érkezik haza Egyiptomból az az öt magyar turista, akiket a Kartago Tours érvényes jegyük ellenére sem engedett fölszállni a szombati charterjáratra. A fiatalembereket, akik két hetet töltöttek Sharm El Sheikhben búvárkodással, a tervek szerint a Slovak Airlines Boeing 737-ese szállítja Hurghadából Pozsonyba, ahonnan buszok hozzák őket Budapestre.
Mint arról beszámoltunk, a repülőgépre az eredetileg tizenegy tagú társaságból hatan fölszállhattak, a többieket viszont annak ellenére visszatartották, hogy több utas jelezte: későbbre szól a jegyük, ezért inkább leszállnak, és átadják a helyüket a fiataloknak. Az egyik kint rekedt magyar, Kubicsek Krisztián szerint a Kartago Tours helyi munkatársa nem engedte meg a cserét, és a repülő végül nélkülük indult el. A pánikhangulat előzménye, hogy a Malév és számos magyar utazási iroda a közeli iraki háborús konfliktus miatt törölte az Egyiptomba induló járatait. Emiatt sokan inkább megszakították üdülésüket.
Az utazási iroda vezetője korábban nem kívánta kommentálni a malőrt, tegnapi cikkünk nyomán viszont szívesen nyilatkozott. Ben Selma Adelinda elmondta: mivel a fiatalok csak repülőjegyet rendeltek cégüktől, kötelességük lett volna 72 órával a gép indulása előtt megerősíteni utazási szándékukat a légitársaságnál, vagyis a Kartago Toursszal szerződésben lévő Travel Service-nél. A repülőjegy hátoldalán is feltüntették ezt az információt. Viszont azok helyett, akik más szolgáltatásokat is rendeltek tőlük (például szállást), az utazási iroda tájékoztatja a légitársaságot. Az ügyvezető szerint próbálták értesíteni a búvárkodó csapatot, de nem tudták őket elérni. Ben Selma Adelinda közölte: az utasok hazaszállítását nem ők, hanem a Travel Service munkatársai intézték. Hozzátette: nincs miért elnézést kérniük, hiszen szombat óta ingyen látták el a turistákat.
A cseh tulajdonban lévő Travel Service ügyvezetője, Farkas Attila cáfolta, hogy a légitársaság alkalmazottjai okozták volna a malőrt, mivel ők csak Ferihegyen intézik a beszállítást, Egyiptomban nincsenek dolgozóik. Kiemelte: a háború miatti feszült helyzetben mindenki egyszerre akart hazautazni, és ez sajnos sok konfliktust okozott.
Az egyik pórul járt utas, Kubicsek Krisztián leszögezte: nem igaz, hogy nem lehetett őket elérni, hiszen a háború kitörése óta folyamatos telefonkapcsolatban voltak az utazási iroda helyi illetékesével, és többször megerősítették helyfoglalásukat a szombati repülőre. Elmondta: pénzük elfogyott, így ha akartak volna, akkor sem tudtak volna saját költségükön szállást bérelni vagy hazajönni. Hozzátette: rosszulesik nekik, hogy a Kartago Tours bocsánatkérés helyett őket okolja a történtekért.
Magyar Péter most Bicskén üvöltözött az emberekkel - videó