Javítatlan somogyi utak

A közútkezelő új megyei igazgatójának várhatóan nehéz lesz majd megmagyaráznia, hogy miért maradnak javítatlanok Somogy útjai. Pedig a magyarázat egyszerű: a kátyúk eltüntetésére és a felületi bevonatok elkészítésére idén még fele annyi sem jut az állami büdzséből, mint tavaly. A Kaposvárt elkerülő út azonban – a korábbi kormány tizenhétmilliárdos támogatásának köszönhetően – elkészül az őszre.

2003. 03. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezerhatszáz kilométernyi utat gondoz Somogyban az állami közútkezelő kht., helyesebben csak gondozna, ha lenne miből. Jaczó Győző, a cég sebtében menesztett igazgatója – aki, mint megírtuk, decemberben egy újsághírből tudta meg, hogy a továbbiakban nem tart igényt munkájára a közlekedési tárca – lapunknak elmondta: a korábbi 80-90 kilométer helyett idén 40 kilométernél többre nem futja a felületi bevonatok elkészítésére,
út-, hídjavításra és rekonstrukcióra, és egyetlenegy négyzetméternyi aszfaltot sem tudnak hengereltetni. Ugyancsak súlyos helyzetet teremt a közlekedők számára, hogy pénz híján az úgynevezett 45 százalékban rossz minőségű, nem megfelelő teherbírású utak is javítatlanok maradnak.
A Kaposvárt elkerülő 20 kilométeres út – a leendő M9-es nyomvonalában futó 610-es – utolsó szakasza mindazonáltal október 23-ára elkészül. Ez még az Orbán-kormány városokat elkerülő útfejlesztő programjának köszönhető. Az együttesen 17 milliárdos beruházás megkíméli Kaposvárt a városon át vezető 61-es főközlekedési út iszonyatos forgalmától, egyszersmind lerövidíti a Dunaföldvár és a Nagykanizsa közötti utazási időt. Barcsnál – az egykori Széchenyi Plusz program pályázati pénzéből – ugyancsak jelentős beruházások valósultak meg. Elkészült a 68-as várost elkerülő szakasza, és a 6-os főút forgalmától is megkímélik a dél-somogyi kisváros lakóit. A 65-ös szekszárd–siófoki út Kiliti és az üdülőváros között már a szezonkezdésre négysávos lesz, és látványában is jól illeszkedik majd a megújult M7-eshez a 65-ös siófoki bevezető szakaszánál készülő három körforgalmú csomópont.
*
Balatonföldvár önkormányzata arról értesült, hogy június 30-ig a Központi Közlekedési Felügyelet Zamárdi és Szárszó között felfüggesztette az M7-es építésének engedélyezési eljárását. Legtöbbet Balatonföldvár szenved a 7-es út forgalmától, amelynek az a következménye, hogy az út melletti ingatlanok értéke csökkent.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.