Ezerhatszáz kilométernyi utat gondoz Somogyban az állami közútkezelő kht., helyesebben csak gondozna, ha lenne miből. Jaczó Győző, a cég sebtében menesztett igazgatója – aki, mint megírtuk, decemberben egy újsághírből tudta meg, hogy a továbbiakban nem tart igényt munkájára a közlekedési tárca – lapunknak elmondta: a korábbi 80-90 kilométer helyett idén 40 kilométernél többre nem futja a felületi bevonatok elkészítésére,
út-, hídjavításra és rekonstrukcióra, és egyetlenegy négyzetméternyi aszfaltot sem tudnak hengereltetni. Ugyancsak súlyos helyzetet teremt a közlekedők számára, hogy pénz híján az úgynevezett 45 százalékban rossz minőségű, nem megfelelő teherbírású utak is javítatlanok maradnak.
A Kaposvárt elkerülő 20 kilométeres út – a leendő M9-es nyomvonalában futó 610-es – utolsó szakasza mindazonáltal október 23-ára elkészül. Ez még az Orbán-kormány városokat elkerülő útfejlesztő programjának köszönhető. Az együttesen 17 milliárdos beruházás megkíméli Kaposvárt a városon át vezető 61-es főközlekedési út iszonyatos forgalmától, egyszersmind lerövidíti a Dunaföldvár és a Nagykanizsa közötti utazási időt. Barcsnál – az egykori Széchenyi Plusz program pályázati pénzéből – ugyancsak jelentős beruházások valósultak meg. Elkészült a 68-as várost elkerülő szakasza, és a 6-os főút forgalmától is megkímélik a dél-somogyi kisváros lakóit. A 65-ös szekszárd–siófoki út Kiliti és az üdülőváros között már a szezonkezdésre négysávos lesz, és látványában is jól illeszkedik majd a megújult M7-eshez a 65-ös siófoki bevezető szakaszánál készülő három körforgalmú csomópont.
*
Balatonföldvár önkormányzata arról értesült, hogy június 30-ig a Központi Közlekedési Felügyelet Zamárdi és Szárszó között felfüggesztette az M7-es építésének engedélyezési eljárását. Legtöbbet Balatonföldvár szenved a 7-es út forgalmától, amelynek az a következménye, hogy az út melletti ingatlanok értéke csökkent.
Deák Dániel szerint látványosan Magyar Péter megrendelése a mai Medián-kutatás is