Lapzártáig azonban semmi jel nem utalt arra, hogy leállt volna az iraki olajexport. Törökországi illetékesek ugyanis jelentették, hogy nem állt le Irak kőolajszállítása az egyetlen, Törökországon áthúzódó vezetéken. Megerősítették azt is, hogy az országnak nem áll szándékában egyoldalúan elzárni az iraki kőolajat szállító vezetéket.
Magyarországon a Mol Rt. illetékesei azt mondták, hogy nem lesz gond a hazai üzemanyag-ellátással, sőt kijelentették azt is, hogy pillanatnyilag – rövid távon – az áremelkedés veszélye sem fenyeget. Kilencven napra elegendő üzemanyagkészlet van az országban mindamellett, hogy a Mol Rt. nyersolajellátása biztonságos.
Három fideszes honatya önálló képviselői indítvánnyal fordult a kormányhoz, hogy a kabinet a jövedéki adó mértékének változtatásával csökkentse a már több mint három hónapja hordónként 25 dollár felett álló olajár kedvezőtlen hatásait. A képviselők azzal indokolják indítványukat, hogy az Orbán-kabinet közlekedési minisztere 2000-ben megállapodott a fuvarozók szakmai szervezeteivel, hogy a tartósan 25 dollár feletti olajár esetén a kormány nem emeli az üzemanyagok jövedéki adóját.
Hatalmas fordulat következett be a Barca és a vezére háborújában
