Az idén 163,5 millió utas elszállítását tervezi a MÁV Rt., ami a tavalyi forgalomhoz képest egyszázalékos növekedést jelent. A növekedést elsősorban kedvezményekkel kívánják elősegíteni, és egyre több határon túli magyar ember használja ki a státustörvény által biztosított utazási lehetőségeket. Járműbeszerzésre, az utasforgalmi létesítmények korszerűsítésére az idén 22,5 milliárd forintot költ a vasúttársaság. A 2001–2002-ben elhatározott fejlesztéseknek megfelelően 136 felújított elővárosi kocsi áll forgalomba év végéig.
Az új vásárlások ellenére egyre kevesebb pénz jut a MÁV-nál a jelenlegi kocsipark karbantartására, a legtöbb elővárosi és a távolsági forgalomban használt szerelvény műszaki és szolgáltatási színvonala kritikán aluli. Vizsy Ferenctől, a MÁV Rt. személyszállítási üzletágának vezetőjétől megtudtuk: a MÁV 150 darab négyrészes, új villamos motorvonat vásárlását tervezi, a német vasúttól pedig 250 korszerű személykocsit bérelnének.
*
Az A. T. Kearney nemzetközi tanácsadó cég szerint az EU-ba lépő új tagoknak 2015-ig 90 milliárd eurót kellene költeniük közlekedési infrastruktúrájuk fejlesztésére, ebből 37 milliárdot a vasútra. Magyarországon 4,6 milliárd eurót kellene útépítésre fordítani.

Jászsági díler bukott le a rendőrök előtt átadás közben