Csődbe ment a Grundig

Csődöt jelentett tegnap a német Grundig szórakoztató elektronikai gyár. A Magyar Nemzet információi szerint viszont van esély arra, hogy mégsem kerül lakat a jó nevű cég üzemeire. A Grundig termékeket vásárló magyarokat nem érheti hátrány a döntés miatt – állítja a cég magyarországi értékesítési igazgatója.

Csákó Attila
2003. 04. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pénteken még akciós értékesítésről tárgyaltak a különféle áruházláncokkal a Grundig magyar forgalmazói, hiszen fogalmuk sem volt arról, hogy a német anyavállalat hétfőn csődöt jelent. A döntés már-már várható volt, hiszen a múlt héten elállt a veszteséges Grundig megvételétől az utolsó pályázó, a török Beko Elektronik AS is. A Beko sokallta, a Grundig pedig kevesellte a vételárat. Az MTI szerint ez volt a kudarc oka. A Grundig a múlt esztendőben 1,2 milliárd eurós forgalom után 75 millió eurós veszteséget szenvedett el, míg egy évvel korábban 150 millió eurót vesztett.
Balogh Sándor, a Grundig Magyarország Kft. marketingigazgatója a Magyar Nemzetnek azt mondta: nincs pontos információjuk a „központ” döntéséről. Annyit tudnak, hogy a hitelezőkkel megkezdődtek a tárgyalások, s reményeik szerint három hónapon belül megszülethet a megállapodás, amelynek eredményeképpen a vállalat életben maradhat.
Az igazgató a lehetséges befektetők között említette a Beko, valamint a tajvani Sampo cégeket. Emlékeztetett rá, hogy a távol-keleti vállalkozás esetében az adásvétel azért hiúsult meg nemrég, mert a vevő a Grundig bécsi gyárát, továbbá a cég speciális, a korábbi dolgozók nyugdíj-támogatási rendszerét nem akarta átvenni.
A Grundig Magyarország Kft.-ről szólva Balogh Sándor megjegyezte: cégük ereményesen működött. Az áruházak és a kereskedők által már megrendelt mennyiségeket változatlanul kiszállítják, s mindannak ellenére, hogy ki kell várniuk a végleges döntést, továbbra is keresik a magyarországi értékesítési lehetőségeket. Hozzátette: ha a probléma mégsem oldódik meg, a Grundig termékeket vásárlóknak akkor sincs mitől tartaniuk, hiszen a készülékek, berendezések garanciális javításainak költségeit továbbra is állják.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség fogyasztókapcsolati irodáján érdeklődésünkre elmondták: műszaki cikkek esetében általában egy, speciális esetben két esztendő jótállást (garanciát) kell biztosítaniuk a cégeknek, míg a szavatossági jogról a polgári törvénykönyv rendelkezik. Ez esetben három év a szabály. A műszaki cikkek utólagos alkatrészellátását értékhatártól függően, általában maximum nyolc évig kell biztosítani.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.