Elviselhetetlen a forgalom Velencénél

Két órán át tartó, félpályás útlezárással hívták fel tegnap Gárdonyban a Velencei-tó környéki civil szervezetek és a helyi lakosság a közvélemény és – reményük szerint – a kormány figyelmét arra, hogy az autópálya-matrica bevezetése miatt az M7-es autópályáról a 7-es főútra zúduló autóáradat megoldhatatlan problémák elé állítja a településeket.

Csákó Attila
2003. 04. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Erdei Péterné, a helyi polgári együttműködés elnöke beszédében hangsúlyozta: a megnövekedett kamion- és autóforgalom miatt féltik gyermekeiket és egészségüket, továbbá kár éri otthonaikat, vagyonukat is, a megnövekedett gépjárműforgalom az utak mentén álló házak falán repedéseket okoz.

Tóth István, a szervezet alelnöke lapunknak elmondta: demonstrációjukkal az elviselhetetlen állapotra szeretnék felhívni a figyelmet, ugyanis az autópálya-matrica bevezetését követően jelentősen megnőtt a 7-es főút forgalma. Tóth állítását egy márciusi felméréssel is alátámasztotta: a forgalomszámlálás napján volt olyan időszak, amikor Székesfehérvár irányába 328 gépjármű haladt el fél óra alatt, ami azt jelenti, hogy öt másodpercenként egy. Budapest irányába pedig 270 jármű közlekedett 30 perc alatt. Ilyen fél órákból az adott nap folyamán hét-nyolc volt. Az alelnök szerint a helyzet az idegenforgalmi szezonban még hatványozottabban fog jelentkezni, ami a tó környéki települések turizmusára is rányomja majd bélyegét. Az alelnök kifejtette: azt szeretnék elérni, hogy csökkenjen az autópálya használati díja, ami az államnak sem jelentene bevételkiesést, hiszen ezt követően a sztrádát többen használnák. Így nagyob bevételt lehetne elérni.
A civil szervezetek kiemelték, hogy fontosnak tartanák a szezonális matricák bevezetését, valamint a 7,5 tonna hasznos teherbírásnál nagyobb tehergépjárművek sztrádára irányítását. Ha ezek az intézkedések nem történnek meg, akkor pedig a 7-es út tehermentesítése érdekében a Dinnyés és Martonvásár közötti elkerülő útszakasz építésének azonnali megkezdését. Ennek a mentesítő útnak a terve már korábban elkészült. Molnár Györgyné helyi lakos lapunknak hangsúlyozta: két hónapja költözött a településre, de a kialakult helyzet miatt már megbánta. Félti a gyermekeket, s már a főút melletti bicikliút sem biztonságos.
Tóth István ismertette: bár többször megkeresték a gazdasági minisztériumot, problémájuk ismertetése nem hozott eredményt. Csütörtökön a településen járt Csillag István közlekedési miniszter, s bár a helyi lakosok konstruktív javaslatra és megoldásra számítottak, a miniszter ezzel szemben semmivel nem állt elő és semmit nem ígért. Ezzel kapcsolatban Solymosi József, az Élő tóért, élhető környezetért mozgalom szóvivője aláhúzta: nem volt miniszterhez illő Csillag István hozzáállása, hiszen az itt élők gondját azzal intézte el, hogy az országban több száz olyan falu van, amely szeretné, ha csak ez lenne a problémája. Tóth hozzátette: a miniszter csupán azzal kecsegtette a fórum résztvevőit, hogy pályázzanak körforgalom építésére. Ez azonban nem segít a helyzeten, ráadásul az önkormányzatoknak nincs rá pénzük. Információnk szerint a helyi lakosság kérésére az egyik környezetvédő alapítvány jogásza kidolgozott egy kártérítési igénylőlapot, mellyel a településen élők mind vagyoni, mind nem vagyoni kárigényüket nyújthatják be. A tiltakozó akción elhangzott: két hét múlva pénteken, május 25-én újabb demonstrációt terveznek, akkor Martonvásárban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.