Szakmai felkészítő anyagokkal és az európai uniós jogszabályok ismertetésével segítené elő a GKM a hazai fuvarozók európai uniós csatlakozását a NiT-Hungaryn keresztül. Hazánkban mintegy 27 ezer vállalkozás érdekelt a közúti áru- és személyszállításban. Az európai uniós csatlakozás valamennyiük számára komoly kihívást jelent, hiszen a közös piacon tőkeerős és felkészült fuvarozókkal kell felvenniük a versenyt. A magyar vállalkozások egy része még mindig elavult járműparkkal végzi tevékenységét, és ha elmaradnak a szükséges fejlesztések, hosszú távon országhatáron belül is elvesztik előnyüket.
Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter szerint a hazai vállalkozások hatvan-hetven százaléka rendelkezik modern, az EU-s normákat is teljesítő járműparkkal. Elmondta: a belföldi fuvarozást végző cégeknek idén pályázati úton biztosít forrásokat a GKM, ezenkívül 4-15 éves futamidejű, kedvező kamatozású kölcsönt vehetnek igénybe – a nemzetközi fuvarozókkal együtt – a csatlakozást követő években is.
Dittel Gábor, a NiT-Hungary ügyvezető főtitkára lapunknak elmondta: a nemzetközi fuvarozók versenyképességét az ausztriai ökopontrendszer, a belföldiekét pedig a rendkívül magas üzemanyagárak korlátozzák. Álláspontjuk szerint célszerű lenne a gázolaj jövedéki adójának tízforintos csökkentése, erről a Pénzügyminisztériummal próbálnak egyezségre jutni.

Szellemváros lett az egykori sármelléki laktanya – fotó