Már tavaly elkészítette marketing-és akciótervét az MT Rt., melyet januárban kilenc hazai nagyvárosban ismertettek a helyi szolgáltatókkal, a turisztikai szervezetek vezetőivel. Elindították azt a sorozatot is, amelyen az összes magyarországi régió bemutatkozhat kínálatával a szolgáltatóknak, továbbá megállapodást írtak alá a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht.-val egy közös marketingkampány megvalósítására – mondta Kelecsényi Ágnes, az MT Rt. marketing-vezérigazgató-helyettese. Kifejtette: a közös kampányra a két szervezet fejenként százmillió forinttal járul hozzá. A most induló program Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Svédország, Finnország és Dánia lakosait szeretné turistaként Magyarországra csábítani.
Bánki Erik, a bizottság fideszes tagja kifejtette: későinek tartja a kampány kezdetét, s arra várt választ: miért nem tartalmaz semmit a beszámoló arról, hogy 2003 az egészségturizmus éve.
Kelecsényi Ágnes elmondta: a szakmai szervezetek általános véleménye az volt, hogy az iraki háború miatt tegyék későbbre a kampány kezdetét. Az egészségturizmus pedig hazánk egyik stratégiai terméke, ezért úgy döntöttek, ezt a témát nem kötik a későbbiekben kampányévhez, hanem folyamatosan, kiemelten kezelik.
Rusznák Imre, a Budapest–Közép-Dunavidék regionális idegenforgalmi bizottságának elnöke közölte: a főváros turizmusa javult, de a kerületek még mindig nem ismerték fel az ágazat fontosságát. Nem elhanyagolható az sem, hogy Pest megyében kevés a szálláshely, Esztergom turizmusa pedig válságban van.
Fekete László, a Budapesti Turisztikai Hivatal igazgatója szólt arról, hogy a 2001 szeptembere óta visszaesett amerikai beutazóturizmus növelésére hét közép-európai város – köztük Budapest – turisztikai hivatala közös kampányt folytat New York, Chicago és Los Angeles utazásszervezői és médiái számára.

Egy szélsőbaloldali provokátor kerül Gyurcsány helyére