Megkésett turisztikai kampány

Akciótervet készített a Magyar Turizmus (MT) Rt. a 2003-as turisztikai szezon fellendítésére. A budapesti szakmai szervezetek szerint javultak a főváros turisztikai eredményei, ám a környező településeké romlottak. Erről az Országgyűlés idegenforgalmi bizottsága előtt számoltak be tegnap turisztikai szakemberek.

Hunyor Erna
2003. 04. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már tavaly elkészítette marketing-és akciótervét az MT Rt., melyet januárban kilenc hazai nagyvárosban ismertettek a helyi szolgáltatókkal, a turisztikai szervezetek vezetőivel. Elindították azt a sorozatot is, amelyen az összes magyarországi régió bemutatkozhat kínálatával a szolgáltatóknak, továbbá megállapodást írtak alá a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht.-val egy közös marketingkampány megvalósítására – mondta Kelecsényi Ágnes, az MT Rt. marketing-vezérigazgató-helyettese. Kifejtette: a közös kampányra a két szervezet fejenként százmillió forinttal járul hozzá. A most induló program Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország, Svédország, Finnország és Dánia lakosait szeretné turistaként Magyarországra csábítani.
Bánki Erik, a bizottság fideszes tagja kifejtette: későinek tartja a kampány kezdetét, s arra várt választ: miért nem tartalmaz semmit a beszámoló arról, hogy 2003 az egészségturizmus éve.
Kelecsényi Ágnes elmondta: a szakmai szervezetek általános véleménye az volt, hogy az iraki háború miatt tegyék későbbre a kampány kezdetét. Az egészségturizmus pedig hazánk egyik stratégiai terméke, ezért úgy döntöttek, ezt a témát nem kötik a későbbiekben kampányévhez, hanem folyamatosan, kiemelten kezelik.
Rusznák Imre, a Budapest–Közép-Dunavidék regionális idegenforgalmi bizottságának elnöke közölte: a főváros turizmusa javult, de a kerületek még mindig nem ismerték fel az ágazat fontosságát. Nem elhanyagolható az sem, hogy Pest megyében kevés a szálláshely, Esztergom turizmusa pedig válságban van.
Fekete László, a Budapesti Turisztikai Hivatal igazgatója szólt arról, hogy a 2001 szeptembere óta visszaesett amerikai beutazóturizmus növelésére hét közép-európai város – köztük Budapest – turisztikai hivatala közös kampányt folytat New York, Chicago és Los Angeles utazásszervezői és médiái számára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.